Nekromanti Fanzin-djungelen ??

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
3 frågor:

Hur många olika slags fanzin finns det ?
Vikla är mest "poppulära.." ?
Vart får man tag på dem ?
 
G

Guest

Guest
Ett bra tips är att fråga sig själv vilket sorts spelfansin man är ute efter, och därefter surfa in på www.zinescene.org för att få en i det närmaste komplett överblick. Där finns även adresser och sånt man behöver veta.

Vilket fansin som är bäst beror naturligtvis på tycke och smak, samt vem man tillfrågar. Själv förespråkar jag naturligtvis, garanterat och naturligt opartisk, Frontline och Nasses Nekrozin..: )

/Daniel
Red. Frontline.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Fanzin i all sin ära en fråga jag undrar över är VET någon om det finns en FanFiction sida på svenska ?
 

Pontus Löf

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
176
Location
Stockholm
Som redaktionsmedlem kan jag bara rekommendera Runan. Vi skriver om främst rollspel. Inom kort kan du även vänta dig en "ny Runan", men jag skall inte avslöja för mycket.

Pontus Löf,
Speltidningen Runan
[www.sverok.se/runan] [runan@hotmail.com]
 
G

Guest

Guest
Jo, Runan brukar jag vara på och jag tycker det är bra !!
 

Aron Ambrosiani

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
137
Location
Stockholm
Den huvudsakliga indelningen brukar (brukade?) vara mellan postspels- och rollspelsfansin. Som postspelare finns det numera inte så mycket att välja på, du har Zeus, Fortasse bellum, Red Dwarf och Mu som fortfarande lever. Av dessa är alla utom Zeus renodlade dippyfansin (där det bara är Diplomacy som gäller).
 

Leif

Veteran
Joined
25 Jul 2000
Messages
2
Det finns en mängd svenska zines, jag få många i egenskap av fanzinbidragsansvarig för Sverok, någonting som kanske inte kommer fram här är de utländska zinen som finns ( detta forum är väl inte bara för svenska zines, hoppas jag). Omman är bered att gå utanför Sverige finns det mesta. Zines om Call of Cthulhu, Rolemaster, AD&D, Adv Civ, DBM, DBA, W40K osv osv osv osv. Om du är intresserad av postspels/diplomacy zine har jag adresser till ca 300 från ett 20 tal länder.

Leif
 
Top