Nekromanti Fantååååååååmen! (skamlös reklam för mig!)

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,446
Location
Stockholm
För er som inte redan råkat ut för min självförhärligande ådra kan jag tipsa om att det aktuella Fantomen-äventyret "Vrakets Hemlighet" är skrivet av ingen mindre än mig själv!

Så köp! Så signerar jag vid tillfälle! Om tusen år är tidningen säkert värd det dubbla!

Eller så tjuvläser ni numret, och skrattar i mjugg åt det lökiga äventyret!

M.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,892
Fy fan vad maxat!

Varför har du inte berättat att du skriver seriemanus?

Coolt!

- Vulf
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,889
Location
The Culture
Häftigt!

Jag kanske skulle köpa den för att fira tioårsjubileumet av att jag slutade köpa Fantomen. Hm?

/tobias
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Den vandrande vålnaden

Jag köpte faktiskt det sista Fantomen-numret i affären enkom för att läsa Magnus serie. Som väntat innehöll "Vrakets hemlighet" en blond och välpumpad sjöman, av det slag som Magnus brukar fastna för. Bland de odödliga replikerna märks: "En dykare... med en lapp på bröstet...(som det står narkotikasmugglare på)", "Var tusan är dykarna...? Har de trasslat in sig i sina grodfötter?", "Två dykare...och de verkar inte ha fredliga avsikter...", "Det här luktar organiserad brottslighet! De måste stoppas!". :gremgrin:
Kommer vi att få se fler seriermanus författade av den store Magnus Seter i framtiden månntro?

Jag har inte följt Fantomen på 8-9 år men nog känns det som tidningen blivit bra mycket sämre. Själva serien "Fantomen" är betydligt sämre än de andra som också finns med i tidningen vilket säger en hel del. Eller är det kanske så att Fantomen alltid varit kass och det bara är mitt minne som spökar? Hursomhelst "uppfriskande" med en serie som inte har fallit i den där moderna fällan med aktiva eller osexiga och pryda kvinnliga bifigurer...
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Re: Den vandrande vålnaden [ANT]

Jag har inte följt Fantomen på 8-9 år men nog känns det som tidningen blivit bra mycket sämre.
Inte då, det är du som har blivit bättre. :gremtongue:
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,446
Location
Stockholm
Hehe

Tja, jag försökte skriva ett manus utan bildtexter, men redaktören lade till såna uppenbara grejer som "Fantomen slår skurken", samtidigt som skurken tänker "Aj han slår mig" och Fantomen säger "Nu slår jag dig".

Otroligt frustrerande. Och då hade jag ändå en massa undervattensscener för att slippa en massa sånt! Men nä då... :gremmad:

Ni kanske får se fler manus av mig. Kanske Fantomen, kanske nått annat. Det var kul, även om det inte vart som jag ville. Nån gång ska du få se manuset, så kan du jämföra med slutresultatet. :gremlaugh:

M.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Hehe

"Tja, jag försökte skriva ett manus utan bildtexter, men redaktören lade till såna uppenbara grejer som "Fantomen slår skurken", samtidigt som skurken tänker "Aj han slår mig" och Fantomen säger "Nu slår jag dig"."

Men det är ju bra, annars kanske vi inte förstått att han slog honom?
Visuellt medium eller något?


Storuggla, just skådat krigsfilm a la Seoul
 
Top