Nekromanti Fansinupprop 2008

P Lex

Warrior
Joined
2 Aug 2001
Messages
317
Location
Holmsund
Dags att ta tempen på fansinscenen.

Lever ditt fansin fortfarande?
Hur är läget just nu och är det på gång något nytt nummer?
Vad händer? Planer för 2008?
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
990
Location
Bureå
Weird Quest lever fortfarande, men enmansredaktionen har drabbats av akut tidsbrist, så nästa nummer blir roligen ett antal månader försenat.

Sanningen är den att WQ blivit ett tidskrävande monster. Redan med nummer 6-13 tog tidningen en hel del tid i anspråk, omkring 4-5 timmar per dag i ett och ett halvt år. I och med nummer 14-16 så har tidsåtgången till att producera ett nummer ökat drastiskt.

Jag ligger nu lite i valet och kvalet hur jag ska göra: ge ut ett fanzine med samma standard på layout och bilder som fram till nummer 13, och då få ut mellan 4 - 6 nummer per år, eller ge ut ett fanzine med layout och bilder som i nummer 14+, vilket förmodligen innebär kanske ett eller två nummer per år. Det finns väldigt mycket texter att tillgå, en hel del bilder (som dock inte så enkelt kan kopplas ihop med texterna, tyvärr, men bilder som däremot gör sig kanonbra som framsidor).

Dessutom har avslutningen av SW-kampanjen drabbats av en kontinuitetsmiss (som ett resultat av att jag har skrivit om de tidigare delarna efter att mina spelare spelat dem, men glömt en för handlingen viktig punkt, som gör att stora delar av finalen måste skrivas om. Det är alltså långt ifrån säkert att Phineaseffekten: Botgörelse kommer att kunna publiceras inom den närmsta framtiden.

/ Daniel
 

P Lex

Warrior
Joined
2 Aug 2001
Messages
317
Location
Holmsund
Den Fjättrade Gåsen

Efter ett år av förseningar och pinsamma bortförklaringar ser DFG nr 12 ut att vara på gång. Westernäventyret behöver en sista genomkörare och sen är det dags för layout och tryck. Äntligen.

Det blir dock bara ett nummer i år. Sen ska vi ta itu med ett rollspelsprojekt som vi också vill få färdigt under året. Det är planen för 2008.
 

P Lex

Warrior
Joined
2 Aug 2001
Messages
317
Location
Holmsund
HorrUm verkar vara på gång med ett nytt nummer... med material till Kult denna gång.
 

P Lex

Warrior
Joined
2 Aug 2001
Messages
317
Location
Holmsund
Sanningen är den att WQ blivit ett tidskrävande monster. Redan med nummer 6-13 tog tidningen en hel del tid i anspråk, omkring 4-5 timmar per dag i ett och ett halvt år. I och med nummer 14-16 så har tidsåtgången till att producera ett nummer ökat drastiskt.

Jag ligger nu lite i valet och kvalet hur jag ska göra: ge ut ett fanzine med samma standard på layout och bilder som fram till nummer 13, och då få ut mellan 4 - 6 nummer per år, eller ge ut ett fanzine med layout och bilder som i nummer 14+, vilket förmodligen innebär kanske ett eller två nummer per år.
Enmansfansin har sina för- och nackdelar.
Det är inte läge att annonsera efter layouthjälp?
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
990
Location
Bureå
Enmansfansin har sina för- och nackdelar.
Det är inte läge att annonsera efter layouthjälp?
Hm. Beror på vad det gäller. Skicka ett PM på det där andra forumet där jag är in lite oftare så kan vi ju se.

/Daniel
 
Top