Nekromanti Fallout...

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Jag vet att det finns en hel del här som spelar (eller har spelat) fallout 2. Min fråga då är, har ni även spelat 1:an, om inte så vet ni inte vad ni gått miste om i tvåan som var underbart i ettan.

Säg gärna vad ni gillade bäst från ettan, och vad som var sämst, så kan de som inte var så lyckligt lottade få en aning...

Så det så!
 

Anakha

Warrior
Joined
19 May 2000
Messages
266
Location
Örnsköldsvik, Ångermanland, Norrland, Sverige, Nor
Jag har spelat både Fallout 1&2 och tycker fruktansvärt mycket om båda även om det var ett tag sen jag spelade dem.
Vad jag gillade med ettan är svårt att beskriva, det är helt enkelt i stort sett allting, miljöerna, karaktärerna osv. det enda som egentligen är dåligt med fallout 1 är att det är för lite av det, men åandra sidan så är ju tvåan väldigt stort så det kompenserar väl det ganska bra.

/Anakha
"Jag kom, jag såg, jag skrev ett inlägg"
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Det bästa med ettan måtte väl vara att spelet känns mycket mer välgjort än tvåan. Det finns naturligtvis en del saker som förbättrats i tvåan men i ettan finner man mycket mer animerade ansikten för personer man möter. Dessutom är det mindre buggar i ettan. Vapnen och föremålen känns också mer balanserade.
Ettans slutboss är för övrigt hundra gånger tuffare än Frank Horrigan i tvåan!
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Började själv spela Fallout 1 för ett par dagar sedan. Det blir andra gången jag spelar det efter att ha klarat det för runt tio månader sen. Nu tänker jag skriva till tomten och fråga om jag har varit snäll nog att få 2:an, som jag aldrig har spelat.

Fallout 1 är helt klart ett av de underbaraste spel jag känner till. Hela känslan i spelet, världen, personerna man möter, intrigen, ALLT! Det är svårt att inte älska spelet.

Favoriten bland karaktärerna måste nog vara Dogmeat, även om en har en tendens att dö i ibland

"Is that thunder, or are you just rolling damage"? - Sett på WebRPG
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Re: Tack, your a lifesaver...

Ja, tackar!
Måste se till att prova.

"Is that thunder, or are you just rolling damage"? - Sett på WebRPG
 

Adrian

Veteran
Joined
27 Jun 2000
Messages
89
Location
Finland
Re: Tack, your a lifesaver...

Ingen orsak.......
om du kör ett äventyr nån gång mejla det isåfall.....

Adrian
 
Top