Mogger
Hipsteranka
Stjärnskott. said:Min plan är att spelarna måste tillhöra något kommisariat eller annan gruppering och det är därför som de rimligtvis blir involverade.
Aha, jag hade missat det. Proceed.

Stjärnskott. said:Min plan är att spelarna måste tillhöra något kommisariat eller annan gruppering och det är därför som de rimligtvis blir involverade.
Stjärnskott. said:Vad menar jag då med det? Jo, jag tror att för att fästytor ska fungera som bäst så behöver de en metastory att hängas upp på. Att Hertig hejsanhoppsan börjat missbruka sin makt efter att det har varit blodsmåne kan man göra saker med. Att samma Hertige missbrukar sin makt i ett område som det efter det senaste drakkriget har haft en ledning som varit schyst efter det att det har varit blodsmåne och det faktum att historiebeskrivningen verkar vara reviderad i efterhand (felaktiga årtal till vissa grejer, individer som lever efter att det sägs att de har dött), det kan man inte bara göra saker med, det går upp till mig som spelledare och skriker gör något med mig.
Det är vad jag tycker i alla fall...
krank said:Tja, alltså... Det där tycker jag kan beskrivas som olika fästytor som sitter samma med objekt som "drakkrigen", "hertigen" och "området" s a s.
Målet är ju just att bygga text som "skriker", men för det krävs att man inte bara bygger lösa fästytor utan att man bygger dem på så sätt att de är intressanta, flexibla och helst direkt användbara. (Och så att det är objekt som HAR fästytor, såklart. Snarare än bara lösryckta fästytor).