Är inte direkt bra på sånt här, men något som jag skulle vilja se, om jag läser fakta om ett land i den här världen (dvs, den här riktiga världen) så är det ju kultur, rikedom (hur stort välståndet är, vad dom får in pengar ifrån, vilka dom handlar med etc.), hur landet i sig ser ut (det här kan vara för att jag inte har kört Eon, men jag får ingen vidare uppfattning om hur det ser ut i Eldarim), en sån sak att jämföra ett berg i Eldarim med ett annat berg i Eon kan göra så att dom som kanske ska använda sig av Eldarim använder verkligen världen helt och hållet (större än kebnakaise och med en enorm glaciär som ortsborna kallar "Arons tand"..), namn på stora, inflyteserika människor.
Men, som sagt, det här är kanske fungerar bättre i Eon. Nevertheless, om du vill göra som jag skriver, så kan en bra idé vara att läsa på t.ex. wikipedia om och göra som dom gör.
Annars så måste jag hylla dig, och dina vänner, som har ork med att hålla på med sånt här. Jag blir oftast bara less när jag ska göra egna världar.
EDIT: La till en beskrivelse, så att det skulle vara lite enklare att förstå vad jag menar.