Nekromanti Fading Suns - Starcrusade ?

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Är det någon här på forumet som spelar Fading Suns och har/spelar Starcrusade kampanjen ?
Undrar i så fall om ni skulle kunna berätta lite kort vad den innehåller och vad ni tycker om den.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Jag har spelar Fading Suns det är ett härligt spel vars regler är enkla men ändå kompletta och användbara.
värden är mörk och farlig fylld av motsättningar och hot men med en nya möjligheter under Kejsarens styre en kejsare som nyligen för 5 år sen vann ett galaxiskt krig och nu försöker ena planeterna som hotas av barbarvärdar coh aliens samt inre hot och fanatiker..

Jag rekomenderar den det är ett roligt spel...
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Själva grundspelet har jag, samt ett flertal moduler som beskriver The Known Worlds / Imperiet och har även spelat där ett bra tag. Men nu börjar jag undra över den nya kampanj settingen "Starcrusade" som tar och beskriver rymden bortom de kända världarna, därav frågan om någon spelade just "Starcrusade" kampanjen och om de kunde beskriva den lite, samt vad de tycker.

Förövrigt, trevligt att finna en annan Fading Suns spelare, hatten.
Vi får väl snackas vid och utbyta lite ideer när vi ses igen på IRC..


/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

The Harvester

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
5
Location
Skellefteå igentligen men för tillfället Stockholm
Starcrusade beskriver Kurga och Vuldrok, dom 2 barbar "raserna" som är omnämnda i grundreglerna. Samt beskrivning på ett antal nya världar som styrs av dom. Om jag inte missminner mig så finns det även en ny alien ras som heter Nizdharim, en ras av intelligenta bläckfiskar som inte rekomenderas för spelare.

Som tilllägg så är det väldigt inriktat på Vuldrok och Kurga, så vill man ha mer "fria" världar så bör du istället införskaffa "Lost Worlds" där det beskrivs just dom förlorade världarna som är på gränsen att hittas igen.

/ The Harvester
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
"Som tilllägg så är det väldigt inriktat på Vuldrok och Kurga, så vill man ha mer "fria" världar så bör du istället införskaffa "Lost Worlds" där det beskrivs just dom förlorade världarna som är på gränsen att hittas igen."

Lost worlds kräver inte Starcrusade ? jag fick det intrycket från Holistics produkt sida.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

The Harvester

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
5
Location
Skellefteå igentligen men för tillfället Stockholm
"Lost worlds kräver inte Starcrusade? jag fick det intrycket från Holistics produkt sida."

Kräver och kräver, igentligen så om jag inte missminner mig så finns det en karta i både Star Crusade och Lost Worlds och båda böckerna har planeter utan beskrivning som finns på kartan. För att kunna utnyttja kartan till fullo så behöver man båda två.

Men som svar, efter vad jag kommer ihåg så behöver man inte Star Crusade för att kunna använda Lost Worlds.

/ The Harvester
 
Top