Nekromanti Först!

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Redaktionen var vänlig nog att öppna ett forum för Järn nu när spelet har släppts under Helmgast på GothCon. Det gick asbra – den utgåvan är typ slut!

Just nu sliter vi med produktionen av en crowdfunder för att få Järn tryckt igen. Men dä ä möe mä dä teckniska. Stay tuned.
 

ekofest

Veteran
Joined
2 Apr 2012
Messages
42
Location
Örebro
Ska bli kul att funda detta spel i sinom tid:)
Omslaget ser riktigt bra ut. Har du samma illustratör i inlagan?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Nej, det är inte samma. Per Folmer gjorde gryningsutgåvans framsida. Bilderna i inlagan tecknades av Ronja Melin.
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Det gick asbra – den utgåvan är typ slut!
Hur många ex talar vi om?

EDIT: Varför står det inte på bokomslaget att det är ett rollspel (för 2-4 spelare)?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Mutanten;n87847 said:
Hur många ex talar vi om?
50 ex.

Mutanten;n87847 said:
EDIT: Varför står det inte på bokomslaget att det är ett rollspel (för 2-4 spelare)?
Bra fråga. Vi tänkte inte så mycket på det, utan tyckte väl att det räckte med beskrivningen på baksidan, plus att den gjordes specifikt för att ges ut under ett konvent fullt med rollspelande nördar som känner igen ett rollspel när de ser det.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Krille;n87854 said:
Bra fråga. Vi tänkte inte så mycket på det, utan tyckte väl att det räckte med beskrivningen på baksidan, plus att den gjordes specifikt för att ges ut under ett konvent fullt med rollspelande nördar som känner igen ett rollspel när de ser det.
... Vad i?! Jag trodde jag jag köpte en bok om smide under vikingatid! :o
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
(Skämt åsido har jag bara hunnit bläddra och skumma lite i boken, distraherats av jobb och läst andra böcker under transportsträckorna. Men jag kommer till den. Den kommer efter en Prelude to Foundation och Space Fantasy.)
 
Top