Förlag för försäljning

Mr&MrsTrolls

Veteran
Joined
13 Sep 2016
Messages
39
Hej!

tänkte ifall hive-minden här på rollspel.nu skulle kunna hjälpa mig at trista ner förlagen för rollspel.

Är i uppstarten av en webshop fokuserad på rollspel/brädspel och relaterade föremål. Och håller just nu på att leta efter själva ”grossisterna”

all hjälp med att fylla ut listan tackas och bockas djupt för.

Roger
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
Här kommer några som jag kommer på spontant:
  • Fria Ligan
  • Helmgast
  • Eloso
  • Åskfågeln
  • Riotminds
  • Bläckfisk Förlag
  • SagaGames
  • Mylingspel
  • Urverk Speldesign
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Rävsvans förlag finns väl fortfarande också eller? Eller de kör genom helmgast?

Kan du berätta mer om den här webbshop- idén? Vem sköter distributionen av det som säljs i webshopen? Vad gör den som inte redan sfbokhandeln gör, osv.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,420
Location
Malmö
Ska du kolla mer på grossister gällande brädspel tror jag Enigma (mest amerikanska grejer ) och Asmodee i Köpenhamn är de bolag du kommer behöva gå igenom.
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Mr&MrsTrolls;n339140 said:
Hej!

tänkte ifall hive-minden här på rollspel.nu skulle kunna hjälpa mig at trista ner förlagen för rollspel.

Är i uppstarten av en webshop fokuserad på rollspel/brädspel och relaterade föremål. Och håller just nu på att leta efter själva ”grossisterna”

all hjälp med att fylla ut listan tackas och bockas djupt för.

Roger
Som föregående tipsare, kolla även hos:

- Förlagssystem (Fria Ligan)
- Vincit (Brädspel)
- Modiphius (Engelska Free League och andra sv förlags utlandsutgivning)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,560
Location
Rissne
ceruleanfive;n339143 said:
Här kommer några som jag kommer på spontant:
  • Urverk Speldesign
Vi är inte riktigt ett förlag dock, snarare ett mycket löst sammansatt kollektiv som egentligen inte har så mycket mer gemensamt än en hemsida. Där kan man förvisso köpa spel, men vill man köra något slags "grossist-väg" så blir det lite annorlunda. För de av mina spel som just nu går att köpa på det viset (Ödesväktarna och Kutulu) så tror jag att Bokinfo/Bokrondellen är lättaste sättet (och det som används av SF-bok och Adlibris etc) för Ödesväktarna, och Kutulu går via Eloso.

(Framöver är planen att göra fler böcker tillgängliga via Bokinfo/Bokrondellen, i första hand Rotsystem och senare antagligen också nyutgåvor av More than Human, Null State och Evolutionens Barn. Men det dröjer lite…)
 
Top