Nekromanti Föreningen WRNU söker ny styrelse

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Som föreningens medlemmar förhoppningsvis har fått veta ska vi ha årsmöte snart, start den 23:e januari. Förra årets styrelse har till stor del fallit bort. Styrelsens förslag till nästa års styrelse är jag själv, solvebring och krank från tidigare styrelsen, samt anth som var mycket aktiv i diskussionen om föreningens framtid som hölls för någon månad sedan.

För det första: anth, vill du sitta i styrelsen? Jag ber om ursäkt att jag skickade ut vårt förslag med ditt namn i trots att jag inte fått bekräftelse från dig, men du är naturligtvis fri att avböja.

För det andra: förslaget är på fyra personer för att det är minimiantalet enligt stadgar, men man kan vara fler! Om du är intresserad, hör av dig! Skriv här i tråden eller pm:a mig!

Väl mött,
Jonatan "Pilzeman" för Föreningen WRNU
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag ställer upp i val av styrelse.

Som Pilze säger är minikravet 4 ledamöter men jag ser gärna fler så vi klarar ett par avhopp under året.
(jag håller tummarna för att ingen hoppar av, men erfarenhetsmässigt sker det avhopp)

Jag nominerar även Sapient till styrelsen, men jag tror inte att han är medlem - solvebring, kan du skicka ett registrerings-PM till honom?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
anth said:
Jag nominerar även Sapient till styrelsen, men jag tror inte att han är medlem - solvebring, kan du skicka ett registrerings-PM till honom?
Har han uttryckt intresse för att bli medlem?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jo, det har han - men du kan ju fråga snällt och hälsa från mig. :gremsmile:

Edit: han sa just OK i småpraten.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Konrad Konvalj said:
23 januari idag. När, hur, och var sköter vi årsmötet?
Jag väntar på att pilze/solve ska öppna mötet då de är de enda som finns kvar (av vad jag vet) från den gamla styrelsen.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
anth said:
Konrad Konvalj said:
23 januari idag. När, hur, och var sköter vi årsmötet?
Jag väntar på att pilze/solve ska öppna mötet då de är de enda som finns kvar (av vad jag vet) från den gamla styrelsen.
Erfarenheten och tiden är inte på min sida. Hoppas Pilzeman gör det, för han har assisterat Pärsson rätt bra hittills.

... Vi får förresten inte glömma att med nya poster behöver vi nya firmtecknare och skit. För närvarande är jag och Pärsson det och i värsta fall, för enkelhetens skull kan jag offra mig att fortsätta vara ena firmatecknaren och dessutom kassör - jag står ju på kontot, har papprena, bankdosorna och den skiten. Ja, jag är ju kassör nu. Fast jag byter gärna bort det eftersom jag egentligen inte kan något om det...

Jag skulle helt klart vilja slippa vara kassör och firmatecknare, just för att jag inte känner för det, men om så krävs för att inte ställa till med mer jobb så kan jag offra mig.

Förövrigt är jag gärna styrelseledamot i övrigt och fortsätter gärna som kontaktman om folk tycker att det funkat hittills.

... En liten notis från min sida, bara.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
solvebring said:
Erfarenheten och tiden är inte på min sida. Hoppas Pilzeman gör det, för han har assisterat Pärsson rätt bra hittills.

... Vi får förresten inte glömma att med nya poster behöver vi nya firmtecknare och skit. För närvarande är jag och Pärsson det och i värsta fall, för enkelhetens skull kan jag offra mig att fortsätta vara ena firmatecknaren och dessutom kassör - jag står ju på kontot, har papprena, bankdosorna och den skiten. Ja, jag är ju kassör nu. Fast jag byter gärna bort det eftersom jag egentligen inte kan något om det...

Jag skulle helt klart vilja slippa vara kassör och firmatecknare, just för att jag inte känner för det, men om så krävs för att inte ställa till med mer jobb så kan jag offra mig.

Förövrigt är jag gärna styrelseledamot i övrigt och fortsätter gärna som kontaktman om folk tycker att det funkat hittills.

... En liten notis från min sida, bara.
Då håller vi tummarna för att Pilze sparkar igång det. :gremsmile:

Styrelsen interna poster sköter styrelsen själv på på det konstituerande mötet, det ska inte tas upp på årsmötet.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
anth said:
solvebring said:
Erfarenheten och tiden är inte på min sida. Hoppas Pilzeman gör det, för han har assisterat Pärsson rätt bra hittills.

... Vi får förresten inte glömma att med nya poster behöver vi nya firmtecknare och skit. För närvarande är jag och Pärsson det och i värsta fall, för enkelhetens skull kan jag offra mig att fortsätta vara ena firmatecknaren och dessutom kassör - jag står ju på kontot, har papprena, bankdosorna och den skiten. Ja, jag är ju kassör nu. Fast jag byter gärna bort det eftersom jag egentligen inte kan något om det...

Jag skulle helt klart vilja slippa vara kassör och firmatecknare, just för att jag inte känner för det, men om så krävs för att inte ställa till med mer jobb så kan jag offra mig.

Förövrigt är jag gärna styrelseledamot i övrigt och fortsätter gärna som kontaktman om folk tycker att det funkat hittills.

... En liten notis från min sida, bara.
Då håller vi tummarna för att Pilze sparkar igång det. :gremsmile:

Styrelsen interna poster sköter styrelsen själv på på det konstituerande mötet, det ska inte tas upp på årsmötet.
Nej, just nej, det har du rätt i. Nåväl, jag är bara paranoid för att inte hinna göra en headsup och helt plötsligt släpa fram en oväntad, otrevlig nyhet för styrelsen, så jag tänkte att jag lägger in ett ord om det nu. Nåväl, det ordnar sig nog det här. Hoppas vi. :gremwink:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
solvebring said:
Förövrigt är jag gärna styrelseledamot i övrigt och fortsätter gärna som kontaktman om folk tycker att det funkat hittills.
Det jag har sätt av dig Solvebring är ju toppenbra. Med kontaktman menar du säkerligen din kontakt med exempelvis Sverok? Du lägger ju upp all information och sånt som Föreningen WRNU tar emot och det sköter du alldeles strålande.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
solvebring said:
Nej, just nej, det har du rätt i. Nåväl, jag är bara paranoid för att inte hinna göra en headsup och helt plötsligt släpa fram en oväntad, otrevlig nyhet för styrelsen, så jag tänkte att jag lägger in ett ord om det nu.
Oväntad och otrevlig?
Att du snott hela föreningskassan och att de egentligen sitter i en solstol i Thailand?

Och är det verkligen oväntade och otrevliga saker så lär du vara så illa tvungen att berätta det för hela föreningen på årsmötet i vilket fall som helst. :gremsmile:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
anth said:
solvebring said:
Nej, just nej, det har du rätt i. Nåväl, jag är bara paranoid för att inte hinna göra en headsup och helt plötsligt släpa fram en oväntad, otrevlig nyhet för styrelsen, så jag tänkte att jag lägger in ett ord om det nu.
Oväntad och otrevlig?
Att du snott hela föreningskassan och att de egentligen sitter i en solstol i Thailand?

Och är det verkligen oväntade och otrevliga saker så lär du vara så illa tvungen att berätta det för hela föreningen på årsmötet i vilket fall som helst. :gremsmile:
Hehehe! ... Vilken föreningskassa. Om det ändå funnits något att sno. :gremwink:

Nej, jag syftade på ev strul för att ordna ny kassör, dvs ändra allt eller byta konto eller hur man nu gör osv.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Konrad Konvalj said:
solvebring said:
Förövrigt är jag gärna styrelseledamot i övrigt och fortsätter gärna som kontaktman om folk tycker att det funkat hittills.
Det jag har sätt av dig Solvebring är ju toppenbra. Med kontaktman menar du säkerligen din kontakt med exempelvis Sverok? Du lägger ju upp all information och sånt som Föreningen WRNU tar emot och det sköter du alldeles strålande.
Åh, tackar. :gremlaugh:
Jo, det är det jag menar, ta hand om info, regga medlemmar osv.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
solvebring said:
Hehehe! ... Vilken föreningskassa. Om det ändå funnits något att sno. :gremwink:

Nej, jag syftade på ev strul för att ordna ny kassör, dvs ändra allt eller byta konto eller hur man nu gör osv.
Som du själv säger: "vilken kassa?"
Jag har ju lämnat in en motion om att vi ska avskaffa kassören då vi inte har någon kassa och då behöver vi inget konto heller. Eller har jag fel?
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Jojo, jag jobbar på det! Var och när blir i trådar här i styrelseforumet senast ikväll. På hur svarar jag att jag inte bestämt mig än, men jag tänkte lagom få trådar, typ en formaliatråd och en diskussionstråd per viktigt ämne.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
anth said:
solvebring said:
Hehehe! ... Vilken föreningskassa. Om det ändå funnits något att sno. :gremwink:

Nej, jag syftade på ev strul för att ordna ny kassör, dvs ändra allt eller byta konto eller hur man nu gör osv.
Som du själv säger: "vilken kassa?"
Jag har ju lämnat in en motion om att vi ska avskaffa kassören då vi inte har någon kassa och då behöver vi inget konto heller. Eller har jag fel?
Borde det inte både finnas en kassa och en kassör?

Att ha ett konto är ju toppen om vi i föreningen skall utse exempelvis årets forumit och sedan skänka den en skön t-shirt som tack för besväret och en kul pryl. Hur vi får in pengar i föreningen kanske är en fråga som måste ses över i första skedet, men nån typ av sponsring lär ju funka.

I forumet finns det ju de blå sponsormedlemmarna och sådana typer kanske kan införas i föreningen? Jag vet inte om det hjälper till något gott men att ha pengar på ett föreingskonto är ju toppen.

Vissa arrangemang så som forumsöl kanske kan generera lite slantar till föreningen. Någon aktiv besökare av BA, exempelvis anth kanske kan kränga iväg Föreningen WRNU's öl-underlägg som någon sorts status symbol som alla förumsöls besökare bör ha med sig var gång.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
anth said:
solvebring said:
Hehehe! ... Vilken föreningskassa. Om det ändå funnits något att sno. :gremwink:

Nej, jag syftade på ev strul för att ordna ny kassör, dvs ändra allt eller byta konto eller hur man nu gör osv.
Som du själv säger: "vilken kassa?"
Jag har ju lämnat in en motion om att vi ska avskaffa kassören då vi inte har någon kassa och då behöver vi inget konto heller. Eller har jag fel?
Kan vara bra att ha till mindre saker - fastän nu när du säger det, så kan jag lika gärna fortsätta vara kassör och ta hand om kontot, för det är ju rätt lugnt på den fronten ändå. :gremtongue:
 
Top