Nekromanti Föreningen WRNU registrerad

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Vär hälsad, käre WRNU:are!

Föreningen WRNU har i dagarna registrerats hos Sverok. Som föreningens kontaktman håller jag nu på med att ombesörja medlemsregistret, komplettering av detaljuppgifter och dylika gentemot Sveroks system. Jag kommer även, så snart jag hinner, att försöka ordna med föreningens bankkonto då jag även är föreningens kassör och firmatecknare inför den kommande årsperioden.

Hur som helst så tackar jag alla föreningens medlemmar för stödet samt ber samtliga om tålamod vad det gäller att komma igång. Det är mycket smådetaljer och formella petitesser som måste på plats innan vi verkligen kan få fart. Förövrigt är det lite strul med att få in hela medlemsregistret i Sveroks system, vilket har en tendens att krångla rätt mycket för ingenting. Det verkar dock gå vägen allteftersom. Det är möjligt att jag kommer att återkomma till er medlemmar för att be er kontrollera era kontaktuppgifter, så att medlemsregistret är komplett och korrekt.

Jag måste också tillägga det att samtliga medlemmar, på grund av vissa tekniska problem och onödiga formaliteter fått registreringsdatumet 2010-06-01. Hoppas inte det gör någonting? I annat fall så var vänlig att kontakta mig via privat meddelande, eller e-post: andreas.solvebring@hotmail.com. Ifall någon blir orolig så nej - registreringsdatumet har ingen som helst betydelse, eftersom föreningen inte kräver medlemsavgift eller dylika.

Ha det gott!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Skönt att höra att det går frammåt med bildandet utav föreningen.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Presentationstext?!

I föreningsloggen i Sveroks system ska man bland annat föra in en presentation för föreningen.
Jag håller därför på att försöka författa en sammanfattande presentation för vår föreningen. Jag behöver dock hjälp med att få till det. Det här är vad jag lyckats författa hittills:
Föreningen WRNU är en ideell, Sverok-bunden föreningen vars syfte är att främja och utveckla Rollspels-Sverige genom websiten och forumet Rollspel.nu. Vårt främsta intresse ligger i bordsrollspelandet och vår knytpunkt är den ovan omnämna websiten. Med andra ord är vi en föreningen för folk med intresse för bordsrollspel samt viljan att stödja den här websiten och dess deltagare. Våra aktiviteter kommer därför mestadels - notera dock att alternativen är varierande - äga rum online eller med en webbaserad utgångspunkt. Verkliga träffar kommer naturligtvis också att förekomma fast i mindre utsträckning med tanke på den virtuella knytpunkten.

Därmed är Föreningen WRNU och Rollspel.nu inte samma sak. Föreningen är som sagt ideell och hör inte samman med websiten eller dess forum i direkt bemärkelse. Rollspel.nu är sin egen och ägs inte av föreningen. Det är inte heller så att medlemskap på forumet - communityn - och föreningen är sammanbundet. Föreningen WRNU och webplatsen Rollspel.nu är med andra ord två separata saker. Faktum är helt enkelt det att Föreningen WRNU väljer att stödja webplatsen Rollspel.nu och ingenting annat, med vilket det menas att föreningen utgår från Rollspel.nu, det är allt.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Re: Presentationstext?!

Föreningen WRNU är en ideell, Sverok-bunden föreningen vars syfte är att främja och utveckla Rollspels-Sverige genom websiten och forumet Rollspel.nu. Vårt främsta intresse ligger i bordsrollspelandet och vår knytpunkt är den ovan omnämna websiten. Med andra ord är vi en föreningen för folk med intresse för bordsrollspel samt viljan att stödja den här websiten och dess deltagare. Våra aktiviteter kommer därför mestadels - notera dock att alternativen är varierande - äga rum online eller med en webbaserad utgångspunkt. Verkliga träffar kommer naturligtvis också att förekomma fast i mindre utsträckning med tanke på den virtuella knytpunkten.

Därmed är Föreningen WRNU och Rollspel.nu inte samma sak. Föreningen är som sagt ideell och hör inte samman med websiten eller dess forum i direkt bemärkelse. Rollspel.nu är sin egen och ägs inte av föreningen. Det är inte heller så att medlemskap på forumet - communityn - och föreningen är sammanbundet. Föreningen WRNU och webplatsen Rollspel.nu är med andra ord två separata saker. Faktum är helt enkelt det att Föreningen WRNU väljer att stödja webplatsen Rollspel.nu och ingenting annat, med vilket det menas att föreningen utgår från Rollspel.nu, det är allt.
Om detta är för Sveroks räkning och inte i något annat slags spridningssyfte så duger den här texten gott.

Vad kommer Sverok använda den till. Kommer texten presentera föreningen externt någonstans?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Presentationstext?!

Jag antar helt enkelt att den är den här texten som visas om någon nyfiken själ som letar föreningen slår upp Föreningen WRNU hos Sverok.

Med andra ord, det är det här som kommer att beskriva "vilka vi är" i Sveroks föreningsregister.

Sedan vet jag inte om vi kommer att slänga upp en likadan eller dylika här också eller hur vi ska göra med den biten?
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Re: Presentationstext?!

solvebring said:
Jag antar helt enkelt att den är den här texten som visas om någon nyfiken själ som letar föreningen slår upp Föreningen WRNU hos Sverok.

Med andra ord, det är det här som kommer att beskriva "vilka vi är" i Sveroks föreningsregister.
Det stämmer bra. Här kommer ett förslag på en redigerad text.

Föreningen WRNU är en ideell, Sverok-bunden förening vars syfte är att främja och utveckla Rollspels-Sverige genom hemsidan och forumet Rollspel.nu. Vårt främsta intresse ligger i bordsrollspel och vår knytpunkt är rollspel.nu.
Föreningen består av individer med ett intresse för bordsrollspel samt viljan att stödja hemsidan, forumet och dess deltagare. Våra aktiviteter består därför mestadels - notera dock att alternativen är varierande - med en webbaserad utgångspunkt. Verkliga träffar förekommer naturligtvis också fast i mindre utsträckning med tanke på den virtuella knytpunkten.

Det bör därför förtydligas att Föreningen WRNU och Rollspel.nu inte samma sak. Föreningen är ideellt baserad och har inget ägaransvar över hemsidan eller dess forum. Det är inte heller så att medlemskap på forumet - communityn - och föreningen är sammanbundet. Föreningen WRNU och webplatsen Rollspel.nu är med andra ord två separata saker. Kopplingen Föreningen WRNU och rollspel.nu ligger i hemsidans syfte som mötesplats för medlemmarna och föreningens vilja att stödja hemsidan.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Presentationstext?!

Bra Persson. =) Du har lyckats putsa upp mina tarvliga formuleringar en hel del. Jag gillar det. =) Lägger upp den här versionen så länge i väntan på fler synpunkter. Och kommer inte fler synpunkter så kommer den alltså att stanna kvar tills vidare diskussioner i ämnet sker.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Presentationstext?!

Nästa fråga är förövrigt - ska samma presentation ligga under föreningsinfon på huvudsidan?
Annars finns det ju ingenting som talar om vilka vi är, egentligen.

Hur ska folk då kunna veta om de vill gå med eller ej, om de inte vet att vi finns eller vad vi gör, menar jag.
 
Top