Nekromanti Fördelar och nackdelar

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag har återigen hamnat i tankar på att lira Saga (senaste omgången blev... inte av. Tvi för det!).

När jag sitter och bläddrar i boken så upptäcker jag till och från några rolig smådetaljer (nu senast att det finns en schysst analogi med saxare i östra Albion t.ex) men... avsnittet med fördelar och nackdelar lämnar mig alltid lite otillfredställd på något sätt. En del är riktigt bra medan andra känns "lite sådär" i bästa fall. I Saga Trudvang så fanns det ju lite nytt som jag tyckter är rätt trevligt faktiskt (nackdelen Trollblod ligger närmast till hands som exempel - en nackdel som kanske inte är helt gångbar i Arcaria).

Så, efter många om och men: har ni klurat på några egna fördelar och nackdelar?

Jag har gått i tankarna på att kanske planka några feats från D&D (3.5) men det är ju inte alltid saker som passar som fördelar sådär på rak arm. Tål att kluras på...

Håller med dig, man borde lägga till fler fördelar och nackdelar... får skylla på att jag har dålig fantasi! ;-)

Vore som sagt bra med fler och annorlunda.. som kanske kan komma med i Saga 2.0! Keep it coming!

Trollblod.. hmmm Sidheblod?

Back