Nekromanti Förbeställ Svenska kulter!!!

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
De första hundra som preorder den tryckta versionen av Svenska kulter - rollspelet får ett ex signerat av Anders Fager.

Skicka namn, adress och epost till svenskakulter@gmail.com så hör vi av oss om detaljer om betalning fram emot sommaren.

Priset på boken beror på intresse/upplaga, vi kanske gör en crowdfunding lite senare. Om jag orkar. :gremsmile:

 
Joined
7 Jan 2009
Messages
14
Dette høres jo umiddelbart morsomt og pussig ut, men jeg vil gjerne vite mer før jeg betaler noe. :gremsmile:

Hva handler spillet om?

Hva slags system bruker dere?

Andre punchy soundbites?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Ole Peder Giæver said:
Dette høres jo umiddelbart morsomt og pussig ut, men jeg vil gjerne vite mer før jeg betaler noe. :gremsmile:

Hva handler spillet om?

Hva slags system bruker dere?

Andre punchy soundbites?
Det handlar om cthulhu i svensk miljö. Du spelar kultist i första hand.

Ganska kompakt spel. Jag är ju ingen fan av en massa regler som bekant. Svenska kulter innehåller, utöver regler, NPCs, Arkana, varelser, kulter, lite om gudarna för de som inte känner till dem, hur man spelar och introäventyr. Och Anders ska driva saker har han lovat, hur mycket beror på tid. Jag hoppas han hinner en novell och annat.

Reglerna är nåt indie-Fate-skit har jag hört ryktats. :gremwink:

Ett typiskt äventyr? Så här ungefär:
Fredman skickar en grupp brudar från Borås (till exempel rollpersonerna) för att få tag i nåt som finns i en gammal kåk i Djursholm där det förekom diverse saker vid sekelskiftet. En annan kult vill ha det också. Men samtidigt så finns nåt där som alla glömt. Detta något har en egen agenda. Och för att komplicera saker är en privatspanare är ute efter en av rollpersonerna. Han är före detta KSI (Kontoret för särskild inhämtning), men styrs av Dagon. Sen börjar det strula till sig.

Priset blir beroende på hur många böcker vi kan trycka på en gång. Men troligen inte mer än 250 kr. Om jag gissar.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Per Folmer said:
Vilket snyggt omslag.
Vem är det som har gjort den, Tomas?
Ser något nere till vänster, men har svårt att tyda.
Han heter Ian Baggley och kommer från Kanada.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Ole Peder Giæver said:
Hva handler spillet om?

Hva slags system bruker dere?

Andre punchy soundbites?
Spelet bygger på författaren Anders Fagers böcker:
Samlade svenska kulter
Jag såg henne idag i receptionen

Böckerna beskrivs bäst som Cthulhu Mythos på svenska.

Enligt Arfert ska reglerna likna FATE.

Jag tycker att böckerna håller mycket hög kvalitet och är mycket läsvärda. Om rollspelet blir lika bra som böckerna kommer det att bli ett mycket bra rollspel.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Fate, Cthulhu och Svenska Kulter - kan inte bli bättre!

Jag förhandsbokar gärna ett ex (skickar till mailen enligt instruktioner). Om det blir crowdfunding, hur funkar det då med den här förhandsbokningen? Har man så att säga bundit sig till en viss miniminivå (motsvarande att man får ett tryckt ex) och kan lägga på ytterligare kosing om man skulle vara intresserad av högre nivåer?
 

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
kloptok said:
Fate, Cthulhu och Svenska Kulter - kan inte bli bättre!

Jag förhandsbokar gärna ett ex (skickar till mailen enligt instruktioner). Om det blir crowdfunding, hur funkar det då med den här förhandsbokningen? Har man så att säga bundit sig till en viss miniminivå (motsvarande att man får ett tryckt ex) och kan lägga på ytterligare kosing om man skulle vara intresserad av högre nivåer?
Undrar det samma
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Japp. I så fall räknas det som nivå 2 (osignerad pocket)... Fast man får en signerad. :gremsmile:.
Nivå 1 är ev en PDF.
 
Top