Nekromanti förbättringar av karaktären...

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
men det största skälet till levlar är att man får perks var tredje level (det är ett fallout inspirerat spel). Däremot kommer jag att föreslå ngt liknanade (läs nedan)(fast det är icke klart än för framläggning men skulle gärna vilja ha synpunkter på det som det är nu)
Man har s.k. yrkesnivåer (t.ex. en krigare har kanske sin armès gradbeteckningar osv) och man ska ha experience för att nå dit men jag funderar på att man som spelledare kanske ska sätta upp mål i sin kampanj och så får man poäng beroende på hur man har klarat dessa mål och framförallt rollspelande ska premieras (personligen tycker jag att dungeonbashing är skittråkigt.). sedan kanske man får mer hitpoints per level eller så har jag ngt liknanade system som finns i vampire / shadowrun, jag har inte riktigt bestämt mig än.

nåja nu blev det en del men jag hoppas att få lite kritik, tack för din tid.

/Dr_Morbid

Troll är snyggare än människor
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Svårt att säga något utan att veta mer om reglerna och om världen.. Men det verkar ju inte vara helt ologiskt iallafall!
Bra att du låter spelaren bli bättre på sitt yrke genom att utöva det. Det är så levels ska vara! /images/icons/wink.gif



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
jo men det är så som det logiskt sett borde vara men gary gygax o kompagni är ju kobolder... /images/icons/smile.gif

/Dr_Morbid

Troll är snyggare än människor
 
Top