En ide som jag funderat över:
Det finns en kasse med gudar och var och en av dem har en "gud-o-meter" som symboliserar hur kraftfull denne är i denna värld just denna dag. Gudens närvaro/frånvaro gör att dess dyrkare får olika plus och minus på alla eller specifika tärningsslag. Gudens närvaro bestäms varje morgon via ett tärningsslag som talar om om guden närmar sig, håller samma avstånd eller är på väg bort. Förändringen skall oftast vara ganska liten från dag till dag, men extremare tärningsslag kan ge större förändringar. Den troende har sedan ett antal kunskaper och möjligheter. Den kan t.ex. via lyckade slag för sin religion känna sin egen guds ungefärliga närvaro denna dag och man kan via böner och offer (spenderande av resurser på något sätt) endera slå om tärningsslaget för dagen alternativt ha en chans att dra gudens uppmärksamhet till sig. Systemet ger också utrymme för icke-troende då dessa alltid har plus-minus noll. De troende bör ha en liten bonus som standard för att uppmuntra religionsval.
Det finns en kasse med gudar och var och en av dem har en "gud-o-meter" som symboliserar hur kraftfull denne är i denna värld just denna dag. Gudens närvaro/frånvaro gör att dess dyrkare får olika plus och minus på alla eller specifika tärningsslag. Gudens närvaro bestäms varje morgon via ett tärningsslag som talar om om guden närmar sig, håller samma avstånd eller är på väg bort. Förändringen skall oftast vara ganska liten från dag till dag, men extremare tärningsslag kan ge större förändringar. Den troende har sedan ett antal kunskaper och möjligheter. Den kan t.ex. via lyckade slag för sin religion känna sin egen guds ungefärliga närvaro denna dag och man kan via böner och offer (spenderande av resurser på något sätt) endera slå om tärningsslaget för dagen alternativt ha en chans att dra gudens uppmärksamhet till sig. Systemet ger också utrymme för icke-troende då dessa alltid har plus-minus noll. De troende bör ha en liten bonus som standard för att uppmuntra religionsval.