Nekromanti Förändring av Ranker och behov av Authenticator

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
För Gillets info:

Jag och Dante har pratat lite och även om vi nu vart befriade från strul med guild valvet så så känner vi att lite extra säkerhet och uppsnyggning av gillets ranker är en bra grej så jag har gjort följande:

För att få vara GM eller Officer så krävs det att man har en Authenticator.

Det är bara GM och Officers som har full tillgång till Guild Valvet.

Junior Officers har möjlighet att plocka ut max 2 stackar ur varje flik / dag i Valvet

Members har bara möjlighet att titta i valvet och övriga kan inte ens titta.

Vi kommer också gå igenom våra guild medlemmar och försöka snygga till lite.
Detta kommer innebära att många som inte vart aktiva på länge kommer att kickas eller sättas som Honorary Member.
Det går alltid att joina igen när ni vill spela på nytt.
Vet ni med er redan nu att ni kommer att spela med oss inom en snar framtid och därmed vill vara kvar i gillet så meddela mig det.

Seinet vet jag om, men du blir nedrankad tills du börjar igen.

Jag skall också försöka förbättra informationen i User Note och Officer Note på alla så att vi lättar kan se vem som är vem.
Planen är att man sätter Forumnamnet plus IRL-namn om vi har det, och det är OK att skriva ut, på huvudkaraktären och sedan använder vi huvudkaraktärens namn på alla alt-gubbar. På det viset kan vi enkelt se om det är en main eller alt plus att en trevlig liten addon jag hittade kallat Guild Who lätt kan visa vem som är på oavsett main eller alt.

Kom gärna med synpunkter om ni har några :)
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Låter bra och smart, även om jag kanske inte kommer skaffa authenticator personligen. Tummen upp.

Sen hellre nedranka vid frånvaro än kick. Det betyder rätt mycket för mig personligen att kunna vara borta några månader och sen komma in och spela några veckor och då ha kvar min plats i gillet. Feelingmässigt betyder det alltså mycket att jag har min plats där eftersom jag är forumit, att jag inte blir kickad för att jag spelar så utspritt över tid.

Bra med noggranna notes också!

Är rankstanken alltså att ens main är junior officer och alts är members, om man inte har authenticator? Det tycker jag verkar vettigt.
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Jo jag är väldigt konservativ med kickandet men det var 2 personer som jag vet inte spelar längre och inte vart online på 2 år som jag kickade, övriga är nedrankade.

I övrigt så är tanken ungefär som du beskriver.
Officer kan du bara ha en gubbe som är.
Junior Officer kan du ha flera. Det är i alla fall så vi haft det hittills. Detta är dock helt ok att ta upp till diskussion.
Ett förslag kan mycket väl vara så att vi har våra huvud karaktärer som Officer eller Junior Officer beroende på Autenticator eller inte och alla andra alts är Members. Man kan ju alltid ta ut grejer med sin huvudkaraktär eller fråga andra online för saker i valvet och sedan skicka till den som behöver det.

Kom gärna med förslag.
 
Top