Nekromanti Följ mig och mina kartor på facebook

Clercon

Veteran
Joined
6 Feb 2013
Messages
78
Location
Skåne
Jag har startat upp en facebooksida om mina kartor och mitt kartritande. Tycker du att kartor är kul så är det bara att klicka länken ovan och gila sidan.

/Pär
 

Clercon

Veteran
Joined
6 Feb 2013
Messages
78
Location
Skåne
Brokk said:
Fina kartor! Jag blir avundsjuk, vill ju kunna jag med :gremsmile:
Tackar Brokk. Det är inte så svårt, bara att börja rita :gremsmile:. Började själv med att göra digitala kartor för sådär 5-6 år sedan (har dock alltid ritat kartor på papper). Finns många tricks man kan använda som underlättar, och om man inte är ett ess på att rita så kan man kolla in Campaign cartographer 3 från Profantasy. Då får man färdiga objekt som man bara kan placera ut när man skapar sin karta.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Snygga kartor. Får självklart en facebook-like av mig. :)

Har du funderat på att vända dig till förlag och rollspelsproducenter med dina alster?
 

Clercon

Veteran
Joined
6 Feb 2013
Messages
78
Location
Skåne
LJSLarsson said:
Snygga kartor. Får självklart en facebook-like av mig. :)

Har du funderat på att vända dig till förlag och rollspelsproducenter med dina alster?
Tackar för berömmet. Och jo jag startade faktiskt upp en enskild firma tidigare i år och ritar kartor mot beställning. har ritat en del till Fantasy! bl.a. kartorna in Monster. Ritar också en del till utländska företag, så det rör så sakteliga på sig vilket är kul :gremsmile:
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Clercon said:
Tackar för berömmet. Och jo jag startade faktiskt upp en enskild firma tidigare i år och ritar kartor mot beställning. har ritat en del till Fantasy! bl.a. kartorna in Monster. Ritar också en del till utländska företag, så det rör så sakteliga på sig vilket är kul :gremsmile:
Har du bara en facebook-sida, eller en riktig hemsida också? :)
 

Clercon

Veteran
Joined
6 Feb 2013
Messages
78
Location
Skåne
LJSLarsson said:
Har du bara en facebook-sida, eller en riktig hemsida också? :)
En riktig hemsida med egen adress är på g, men det tar en stund innan den är på plats. För närvarande har jag en blogg som jag skriver på ett par ggr i månaden. Planen är väl att så småningon flytta den till hemsidan som inte finns ännu.

Klaatu said:
Jag gillar det jag ser. Ritar du historiska kartor också?
Jag ritar alla sorters kartor, både fantasi och historia :gremsmile:
 
Top