Nekromanti Färdiga äventyr?

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Jag har kollat in en massa recentioner av äventyren som wizards gett ut till DnD, men inte köpt något ännu. Mest pga att jag brukar göra mina egna äventyr, men ibland kan det vara kul med lite omväxling.

Så mina frågor är: är det någon som provat något av de äventyr som finns ute på marknaden nu? Och är de något att ha?

"When the DM laughs it is already to late"
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
De flesta är i Word format och utspridda på flera olika datorer. Men jag kan jobba lite på det då jag får tid!

"When the DM laughs it is already to late"
 

Tamshan

Warrior
Joined
23 May 2001
Messages
256
Location
Caves of Grolambat
Spelledde första äventyret Sunless Citadel när det kom. Rätt fjantigt äventyr som verkade skrivet för 10-åringar. Monster och Traps i nästan varenda rum. Klassisk low level Dungeon Bash. Spelarna var inte överdrivet imponerade. Kör på med dina egna äventyr i stället.
 

EchoFive

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
153
Location
Stockholm
Testa Forge of Fury.

Sunless Citadel var ingenting jag höjde ögonbrynen över. The Forge of Fury däremot, är bra mycket bättre. Och större. Och svårare. Och har inte en massa skumma fällor överallt, och har en bra anledning till varför de olika monstrena finns där.

Den kan behöva lite finputsning, men det är upp till spelledaren.

"The more stupid people think you are, the more surprised they'll be when you kill them."
 

Kirim

Veteran
Joined
28 Dec 2000
Messages
43
Location
Gislaved
Re: Testa Forge of Fury.

Vilka levels är Forge of Fury till för? Håller just nu på med sunless citadel(Vilket jag inte är överdrivet imponerad av).

Man behöver inte kunna alla regler,
bara följa dom.
 

EchoFive

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
153
Location
Stockholm
Re: Testa Forge of Fury.

Runt level 3, enligt äventyret. Räkna dock med att man är minst level 5 när man plöjt igenom allt. :)

Och det behövs. SPOILER!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Man möter bland annat en Roper. Och en ung svart drake.

"The more stupid people think you are, the more surprised they'll be when you kill them."
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Go, Basileus, go! Vill gärna se alla dina alster ngn. gång, även de som döljs i mörkret nere i din själ, och beblandas med lidelsefulla tankar om halflingkrigare och kaniner...

"Slå en t4:a, det går bättre då..."
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Bara för att du vill spela munk nästa gång så kommer ni bara att möta monster med damage resistance..he..he..he. Oj nej, jag har inget +vapen, bara mina händer och fötter, nej...hjälp.. Vi hörs Gabri L!

"When the DM laughs it is already to late"
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Jag det blir nog egna äventyr även i framtiden, om inte det finns mer bakgrund information i nått av dem. Har någon kollat in Attack on Myth Drannor, eller Into the Dragons Lair, som bägge utspelar sig i FR?

"When the DM laughs it is already to late"
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Men hallå! Du lovade att inte göra så. Du är dum om du gör det! Dum! Dum! Dum! men då kan jag ju faktiskt slå en d4, och det går bättre då... ;)

"Slå en t4:a, det går bättre då..."
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Jag spelade nyligen igenom "The standing stone" med min spelgrupp. Det var svinkul att spelleda och jag tror spelarna gillade det också, testa det! Har det inte framför mig för tillfället så jag kan inte säga säkert vilka levels det är för...hmmm...jo! level 7 var det.

"Det är bättre att dö stående än att leva på knä"
- Emiliano Zapata
 
Top