Nekromanti Färdig karta: The Secret Den

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,893
Den är jättefin. Rent subjektivt tycker jag dock bättre om den skrafferade varianten.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,976
Location
Göteborg
Vitulv said:
Den är jättefin. Rent subjektivt tycker jag dock bättre om den skrafferade varianten.
Tack! Denna blev ju inte så ren som den andra. Jag tyckte det blev väldigt fint med stenarna som följer väggen och då fick skaffreringen ge vika för andra lösningar.
Tanken med denna karta är att det skall se bra ut både som översiktskarta och dessutom kunna användas som battlemap. Dock tror jag ändå att den behöver justeras ytterligare något för att användas som battlemap.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Awesome! Får man använda det här (privat då)? Eller det är en dum fråga, du kan väl knappast hindra mig >:D Tips på äventyrskrokar, eller har du tänkt det till något särskilt stormringäventyr?
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,976
Location
Göteborg
Tomatalven said:
Awesome! Får man använda det här (privat då)? Eller det är en dum fråga, du kan väl knappast hindra mig >:D Tips på äventyrskrokar, eller har du tänkt det till något särskilt stormringäventyr?
Klart att du får använda den privat - nu var jag snäll va? :gremsmile:
Den skall inte användas till något speciellt äventyr - tänkte mig att det var två galna tvillingar som bodde här tills en av deras mumier vaknade... eller inte.
(Skall du använda den i kommersiellt material är det bra om du frågar innan.)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,897
Location
Nordnordost
Vad gäller battle-map-aspekten är den ju väldigt stor jämfört med den yta den faktiskt nyttjar. Vårt spelbord brukar vara trångt nog ändå.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Caligo said:
Tomatalven said:
Awesome! Får man använda det här (privat då)? Eller det är en dum fråga, du kan väl knappast hindra mig >:D Tips på äventyrskrokar, eller har du tänkt det till något särskilt stormringäventyr?
Klart att du får använda den privat - nu var jag snäll va? :gremsmile:
Den skall inte användas till något speciellt äventyr - tänkte mig att det var två galna tvillingar som bodde här tills en av deras mumier vaknade... eller inte.
(Skall du använda den i kommersiellt material är det bra om du frågar innan.)
Tacktack :gremlaugh:
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,976
Location
Göteborg
wilper said:
Vad gäller battle-map-aspekten är den ju väldigt stor jämfört med den yta den faktiskt nyttjar. Vårt spelbord brukar vara trångt nog ändå.
Du menar att om man skriver ut hela i battlemap-storlek så blir den väldigt stor och spretig? Det stämmer nog. Skulle man skriva ut den så stor så borde man nog dela upp den rumsvis.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,897
Location
Nordnordost
Mmm, och det är en massa tomrum runtom rummen. Den är iofs fint centrerad på pappret, men man kommer ju inte att faktiskt använda mer än hälften av den yta som kartarket tar på bordet.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,976
Location
Göteborg
wilper said:
Mmm, och det är en massa tomrum runtom rummen. Den är iofs fint centrerad på pappret, men man kommer ju inte att faktiskt använda mer än hälften av den yta som kartarket tar på bordet.
Nu har jag nog inte tänkt så långt som att någon skriver ut den som battlemap - den är mer tänkt som "vanlig" dungeonkarta. Vill någon ha den i utskrivbart format för battlemap så kan det fixas.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,976
Location
Göteborg
Vitulv said:
Den är jättefin. Rent subjektivt tycker jag dock bättre om den skrafferade varianten.
Nu har jag vaknat till liv lite mer och undrar om det är själva skrafferingen som du saknar eller om det är stilen? Eller både och? Du låter lite missnöjd och snuvad på konfekten :gremsmile:
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Caligo said:
Vitulv said:
Den är jättefin. Rent subjektivt tycker jag dock bättre om den skrafferade varianten.
Nu har jag vaknat till liv lite mer och undrar om det är själva skrafferingen som du saknar eller om det är stilen? Eller både och? Du låter lite missnöjd och snuvad på konfekten :gremsmile:
Först: skitsnygg karta, riktigt najs!

Jag håller lite med Vitulv, men tycker också att kanske den mörka färgen runt om inte fungerar så bra som något ljusare och mer kart-likt?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,893
Caligo said:
Vitulv said:
Den är jättefin. Rent subjektivt tycker jag dock bättre om den skrafferade varianten.
Nu har jag vaknat till liv lite mer och undrar om det är själva skrafferingen som du saknar eller om det är stilen? Eller både och? Du låter lite missnöjd och snuvad på konfekten :gremsmile:
Haha, nej jag känner mig inte snuvad på konfekten, det är en supersnygg karta. Jag tycker bara, rent subjektivt, att skrafferingen som effekt runt väggar är snyggare :gremsmile:
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,976
Location
Göteborg
Vitulv said:
Caligo said:
Vitulv said:
Den är jättefin. Rent subjektivt tycker jag dock bättre om den skrafferade varianten.
Nu har jag vaknat till liv lite mer och undrar om det är själva skrafferingen som du saknar eller om det är stilen? Eller både och? Du låter lite missnöjd och snuvad på konfekten :gremsmile:
Haha, nej jag känner mig inte snuvad på konfekten, det är en supersnygg karta. Jag tycker bara, rent subjektivt, att skrafferingen som effekt runt väggar är snyggare :gremsmile:
Mmmm... i en nära framtid kan man nog tänka sig att lägga på både mina kära stenar och skraffering. Nu skall jag dock göra stads- och bykartor.

PS. Det är det subjektiva som är det viktiga.
 
Top