Nekromanti Exterminators

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,440
Location
Stockholm
När vi ändå snackar gammal B-scifi och baksidestexter tänke jag fråga om någon av er såg filmen Exterminators? Det jag mins av den är att ett gäng mysko krigsnissar skulle ta sig in i nån ond vetenskapsmans fort. En av dessa nissar var en cyborg som åkte omkring på en vagn med larvfötter.

Förutom att filmen var usel är mitt starkaste minne från den att baksidestexten till videofodralet var, tja, helt felaktig. Den beskrev karaktärer som inte fans med i filmen, gav andra motivationer som inte ens omnämns (en kvinna skulle visst rädda sin dotter från ondingen. Dottern återfinns ingenstans i filmen och kvinnan är med av helt andra anledningar). ETC. Muppigt är bara förnamnet.

Det var min absolut första köpfilm ... tyvärr har jag slarvat bort den.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
994
Location
Bureå
Att slarva bort den var nog bara en välgärning för mänskligheten. En av de uslaste filmer jag sett.

- daniel

"The force will be with you. Always."
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,440
Location
Stockholm
Det mins jag inte, men det skulle inte förvåna mig! Baksidan var ju bara en enda stor lögn.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,440
Location
Stockholm
Heheh .. men den var bra dålig! Man kunde ju skratta åt den och fick inte självmordstankar.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,489
Location
En mälarö
Låter skitbra :) Jag hittade den dock inte på Imdb, och de är ju ändå kända för att ha uppgifter om de mest obskyra filmer. Du har inte nån mer info, typ nån skådis, vem regisören var eller när den är inspelad?

/Anders
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
"Alien 2"

Har inte sett Exterminators, men när vi ändå är inne på obskyra videofilmer...

Någon som kommer ihåg en B-skräckis som cirkulerade på video i tidiga början av 80-talet, som (åtminstone i Sverige) hade titeln <B>Alien 2</B>..?
Det här var alltså flera år före Aliens, och den hade absolut nada med Ridley Scotts film att göra; såvitt jag minns handlade den om en meteor som slog ner i nån amerikansk ökenstat, och ett slem rann ut som sen tog över folk som rörde vid det och förvandlade dem till monster med tidstypisk gummimakeup.  Jag har småspanat efter den sen, mest för att få veta vad den egentligen <I>hette</I> - förmodligen hade den väl en helt annan titel, men nån svensk videodistro klistrade på "Alien 2" för att få den att sälja bättre.

--
Åke
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: "Alien 2"

På tal om B-skräckisar...

Se abosolut inte för allt i hela världen den urusla filmen "Alien From The Deep", den handlar om en utomjording som legat och sovit under en vulkan som vaknar till lig igen när ett företag dumpar radioaktivt avfall rakt ner i den aktiva vulkanen... USEL SOM BARA DEN!!!

/Seinet Wintermute

 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,440
Location
Stockholm
I Found It!

Den hette inte "Exterminators" utan "Eliminators"!!!
Kolla in <A HREF="http://us.imdb.com/Title?0091003" target="_new">http://us.imdb.com/Title?0091003</A>. Digga omlsaget!

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Dilandau on 2001-07-25 15:41.</EM></FONT></P>
 
Top