Nekromanti Expert och Grundreglerna

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,462
Location
Linköping
Jag läser på Riotminds releaseplan att Magi- och Religionsmodulerna ska bygga på de regler som finns i Expert-regelboken. Därför undrar jag nu vad som skiljer Grund- och Expertreglerna åt? Kommer Grundreglerna helt att överges under den fortsatta utgivningen? Spelet som avses är DoD 6.0 ifrån Riotminds.
 
De ska komplettera DoD Expert: Rollpersonen som utkom förrut, bl.a. pga protester mot levelsystem m.m.

Nu vet jag ju inte hur den reviderade utgåvan är (där jag har hört att levelsystemet är borta, kan ha fel) och då blir skillnaden mindre, än den var innan.

Så jag ställer frågan också:

Skall det ges ut två system? Ett Expert och ett icke-Expert? Till vilket system görs äventyren och de andra modulerna? Vem vinner på två system?

// Radagast
 
Och när ni ändå håller på att reda ut sådant, är Expert en påbyggnad på grund-D&D eller står den på egna ben?
 
Grundreglerna är kompletta med levelsystem, stridsregler, magier etc.

Expert är enkom regler för att skapa en rollperson, inga besvärjelser, böner eller förklaringar av hur man fajtas etc. Därav expansioner med just religion och magi.
 
Back
Top