Nekromanti Existerar den här boken?

Man Mountainman

Storsvagåret
sp08192002.gif

Jag har inga större förhoppningar, men, som Timbuktu säger, "det hade varit så mäktigt".

Äntligen någon som har kommit på en bra ide för att få mer tjejer att spela DnD...
:-)

Njae tror inte det men jag tror GURPS gjorde något liknande för 10-12 år sen...... med regler för hur man spelade leksaker. Teddybjörnar och så.

Njae tror inte det men jag tror GURPS gjorde något liknande för 10-12 år sen...... med regler för hur man spelade leksaker. Teddybjörnar och så.

Tror du har rört ihop det med GURPS Bunnies & Burrows, som handlar om fabeldjur i olika former.

"Njae tror inte det men jag tror GURPS gjorde något liknande för 10-12 år sen...... med regler för hur man spelade leksaker. Teddybjörnar och så. "

"Fussy heroes" hette den, och var ett figurspel med luddiga djur som figurer och en säng med stökigt överkast som slagfält.

GURPS Bunnies&Burrows som Troberg nämner är en GURPS-anpassning av det urgamla rollspelet Bunnies&Burrows. Det spelet var rätt nyskapande, emedan det var ett av de absolut första spelen med färdigheter och det hemskaste som kunde krypa ner i tunnlarna var en grythund.

GURPS Bunnies&Burrows som Troberg nämner är en GURPS-anpassning av det urgamla rollspelet Bunnies&Burrows.

GURPS-anpassning är lite för snålt tilltaget. Det är en total rewrite, baserat på konceptet med intelligenta djur. Jag tror inte att mycket från originalet finns kvar förutom namn och koncept.

Back