Nekromanti Evolutionens Barn: Andra skissen

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Första skissen lärde mig en hel del, och den här andra tog också mycket kortare tid.

Jag valde att inte försöka mig på ett mansansikte (jag fick till en del hyfsat snygga, men de kändes inte rätt till kroppen) utan valde en ball hjälm istället. Och den förste att anmärka på att man inte ser nåt genom hjälmen tänker jag kasta kottar på, för det begriper väl vilken människa som helst att insidan är en 360 graders hightechdisplay. Och varför han har sladdar till hår ska ni helt enkelt skita i.

Tanken är att den här killen ska stå tillsammans med tjejen i den första skissen, och i bakgrunden ska det finnas en utopisk stad med vita ytor, blå himmel och gröna träd. Bara bakgrunden kvar, sen kan jag skicka iväg den här %&%&¤# skissen.
 

Attachments

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Om nån bryr sig: Lade till den "färdiga" skissen också, som jag skickade iväg - minus texten - till min illustratör. Nu ska vi se om det blir nåt...
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Fick upp skissen som slumpad bild. Första tanken: "Detdär ser ut som en såndär elit-polis för sigmatech" (minns inte vad de heter)

Väldigt bra betyg alltså, iallafall till din förmåga att beskriva en uniform såpass bra att månader senare känner jag igen den på bild!

Grymt.
 
Top