Nekromanti Eventuellt inhopp.

Rävnos

Warrior
Joined
7 Sep 2005
Messages
340
hejsan,

har haft ett halvårs uppehåll från wow men lirade nästan dagligen i 1 år innan dess. Har börjat få abstinens nu efter att köra igen och står och väljer mellan att joina min gamla guild och börja lira med er. Så jag hade hoppats att ni kunde svara på två rätt snabba frågor innan jag bestämmer mig.

Om jag joinar er så kommer det bli som en Paladin eller en Warrior. Har kört både som Mainhealer och Maintank i 5/10/20 manna så jag trivs bäst med de klasserna.

Hur ofta spelar ni så där i snitt?

och hur ställer ni er till om jag skulle ta med mig en mindre grupp av mina gamla spelare?
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Tanks och healers är såklart välkomna, vi har ett gäng på väg upp men fler är alltid bra, själv har jag bara dps-karrisar till exempel.

Hur ofta spelar ni så där i snitt?

Blodalvsgruppen spelar en gång i veckan (onsdagar eller torsdagar) och börjar närma sig level 50, och en grupp som ligger strax över level 60 kör varje söndag, sen är vi inne sporadiskt däremellan. Vi har tänkt börja raida när vi fått nog med folk på level 70 - i dagsläget har vi många karaktärer där, men färre spelare till dessa karaktärer.

och hur ställer ni er till om jag skulle ta med mig en mindre grupp av mina gamla spelare?

"w00t!" :gremwink:
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Kan bara tillägga lite i övrigt bra svar från Fogge och det är att jag har svårt att se att vi kommer kunna raida mer än max 2 ggr per vecka om vi inte blir många fler då flertalet av våra medlemmar har familj och har valt att låta den ha hög prio. Det är bland annat därför som vi bara kör planerat gruppspel 2 gånger i veckan. Blir vi flera kanske min syn ändrar sig dock :gremsmile:

Om jag skulle få sätta prio på dina två val så har Pallyn högre prio men båda klasserna är självklart varmt välkomna
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Jag och (edit, fan, mitt namnminne) Seinet spelar jämt och ständigt och lite till.
Vi verkar totalt sakna liv...

En tank är ju mycket välkommen, skulle göra det lättare för oss. Jag har börjar spela heroics, men man hittar ju nästan aldrig grupp...
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Nej, särskilt inte när vi inte raidat något betydande med våra sjuttisar och därmed har grönt och blått gear mestadels... :gremgrin:
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Vi får väll ta och börja nån gång.
Jag har iallafall fem epics, varav bara tre är PvP-items och de andra två inte används... :p
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Vi har 2 druider vars spelare (Jag och Ymer) som också har lite liv utanför wow och därmed gärna hjälper till.
Mokoth (Ymers druid) är "tankingspecad" och min Gordia är numer full resto. Tillsammans borde vi kunna köra både det ena och andra. Det jag ser som problem är BlackMoras som funkar dåligt med björntank men annars har jag tankat det mesta (och Ymer gör det bättre än mig) med min alliance druid och jag har dessutom outhealat de flesta andra healers i mitt dåvarande gille från och till under raider när jag spelat resto så vi borde som sagt kunna göra en hel del kul tillsammans redan nu :gremsmile:

Vi har även en Hunter i form av Gusman som också är inne lika mycket så att få ihop en 5 manna grupp och lira instanser borde inte vara ett problem.
 
Top