[Evenemang] DanCon XVI skjuts på framtiden

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,833
Location
Stockholm
Tyvärr måste jag meddela att pga. omfattande renovering av konventslokalerna kommer årets DanCon inte att gå av stapeln den annars traditionsenliga lördagen vecka 9.

När renoveringarna väl är utförda kommer jag att anslå en lämplig helg.

För att ha något att göra fram tills dess kan ni väl roa er med att föreslå vem/vilka som bör bli årets hedersgäst/er.

Tack för visad förståelse.
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,236
En väldigt rimlig anledning. Väntar med spänning på ett nytt datum!

Kanske Bläckfisk Förlag-gänget (ceruleanfive kwarnbergAPM) vore kul hedersgäster? Nya ansikten, men har ju gjort mycket spännande på kort tid och väldigt aktiva inom hobbyn.
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Jag har ju ännu inte kunnat ta mig till DanCon, men ceruleanfive har bekräftat att det är en trevlig tillställning! Vi får se hur det passar sen när datumet är bestämt. Men någon hedersgäst vill jag inte vara om jag slipper (men tack gabrielledebourg för omtanken).
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Hur mycket "gjort något bra i närtid" och hur mycket "allmän rollspelsprofil" ska hedergästen vara?

Kopparhavets hjältar-folket hade hur som helst varit kul att lyssna på tänker jag, om de kvalar in.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,711
Location
Eskilstuna
Renovera lugnt! Ser dock fram emot konventet – var dock väldigt trevligt senast.

gabrielledebourg;n340454 said:
Kanske Bläckfisk Förlag-gänget (ceruleanfive kwarnbergAPM) vore kul hedersgäster? Nya ansikten, men har ju gjort mycket spännande på kort tid och väldigt aktiva inom hobbyn.
Väldans snällt och fint! Om inte annat garanterar det ju en plats för mig som återvändande cis-snubbe och forumfärsking etc. ;)
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,236
Johan Egerkrans vore kanske en kul hedersgäst? Eller kanske bättre efter Väsen släppts? Eller om det kan smygspelas något till det?
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
gabrielledebourg;n340476 said:
Johan Egerkrans vore kanske en kul hedersgäst? Eller kanske bättre efter Väsen släppts? Eller om det kan smygspelas något till det?
Tänkte på honom också, vore en trevlig gäst.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Jag yrkar på att konventet inte ska heta DanCon XVI om det är någon annan tid på året och då bör heta något annat. (tex SommarDanCon I om det sker på sommaren).
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Bifur;n340468 said:
Hur mycket "gjort något bra i närtid" och hur mycket "allmän rollspelsprofil" ska hedergästen vara?

Kopparhavets hjältar-folket hade hur som helst varit kul att lyssna på tänker jag, om de kvalar in.
Jag försöker ju ta mig till DanCon varje år men det är alltid nått i vägen... Blir det ett datum jag kan och om jag får plats på listan så dyker jag upp!
 
Top