Nekromanti evangelium/kult crossover

sinisa

Veteran
Joined
26 Jun 2000
Messages
99
Har ni tänkt på att om man blandade krilles Evangelium med världsbilden från Kult, så skulle man fömodligen få något som liknade filmen "event horizon". Tror det skulle bli skitballt, särskilt med tanke på att tack vare evangeliums rymden-är-ändlös-farlig-och-kall-realism (ni vet den där känslan som man fick av första alien-rullen eller som man får av att se en av de där dokumentärerna där några jänkar har datoranimerat en resa över månen Oberons kraterärrade yta till ljudet av mörka stråkar) så kan man tona ner Kults tendenser till splatter och gore som alla klagar på rätt så mycket, och ändå behålla en ryslig stämning. Bara en tanke.

/sinisa
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Kool idé! Jag skulle inte tveka en sekund faktiskt... Fast jag kan tänka mig att en sådan bakgrund skulle lämpa sig bättre till one-shots snarare än till en större kampanj. Riklig känsla av rymdsjuka och ångest lär kunna infinna sig, dock... /images/icons/cool.gif

-Gaxar, som skrev en spelvärld när han var 12 med temat "Rymden + Call of Cthulhu + Aliens"... /images/icons/crazy.gif
 
Top