Nekromanti Ett namn tack!!!

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
559
Location
Videnmark
Jag håller på att konstuera ett eget SF-spel men har inget bra namn på det. Spelvärlden kan liknas mellan en korsning av Babylon 5 och Falling Suns.
 

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
Är spelet klar och spelvärlden utvecklad? Personligen skulle jag vänta med ett namn tills allt detta har börjat tyda fram ordentligt. Då är det lättare att hänföra en passande titel till verket istället för att bara ta ett namn som låter coolt.

Fly me to the moon and let me play among the stars
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Jag håller med EventHorizon. Att sätta ett namn innan man är klart är både svårt och dåligt. Det är något jag själv märkt. När jag jobbade med mitt spel, som ligger på <a href=http://www.rollspel.jx.st target=new>rollspel.jx.st</A> tänke jag sätta ett namn på det och fann att det var omöjligt! Även fast jag hade en bra insikt om hur spelet skulle vara. Nåväl, vänta tills du är klar. Sålänge du inte får någon superidé! /images/icons/smile.gif

Förövrigt måste jag säga att jag själv lagt ner jobbet med min sida, och överlåtit det till Johan K som ofta skriver här på forumet. Förhoppningsvis får han igång jobbet snart.

Mac - och du, skippa ord som <B>death</B> och <B>doom</B> i namnet /images/icons/laugh.gif
 

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
"Mac - och du, skippa ord som death och doom i namnet"

Hehe. Håller med om det. Ett bra sätt är ju att hitta ett namn som funkar både på svenska och engelska (om man nu vill släppa spelet på båda språken). Om du vill bli kommersiell så är det brukar namn med fem bokstäver som innehåller bokstaven k vara framgångsrika (i alla fall för en engelsktalande publik), som typ Kodak. Fråga mig inte varför men det har visat sig att det stämmer.

Fly me to the moon and let me play among the stars
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Vad sägs om att kalla spelet.. Arvidos Magnifikus? Öhh. Stryk "MagniFikus" föresten.. /images/icons/wink.gif

Tja, håller med. Jag tror att jag kallar mitt spel "Element", men vad ska jag kalla världen??

Igentligen heter ju världen olika på olika språk så.. Föresten, heter vår värld "Jorden" på alla språk? På spanska heter det Munda/Mundo.. På latin också tror jag. (Mundana! /images/icons/laugh.gif) Nej föresten.. Den hette ju Midgård i forntida Sverige.. Nåja.


/Arvid, doin some heavy finkin'! /images/icons/mad.gif
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Re: Namn i massssvis

<a href=http://www.tranexp.com:2000/InterTran target=new>http://www.tranexp.com:2000/InterTran</a> Här kan du översätta från ett språk till ett annat. Och det finns många språk. Meningar kan bli lite konstiga, men bara ett ord fixar översättaren lätt. Ta något på svenska och översätt till latin t.ex. Då passar det bra till alla språk och länder.

Mac - 200 inlägg och krigare!
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"Igentligen heter ju världen olika på olika språk så.. Föresten, heter vår värld "Jorden" på alla språk? På spanska heter det Munda/Mundo.. På latin också tror jag."

Tja...Ereb som en annan värld heter betyder ju Europa på Feniciska.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Sedan finns det ju världar vars namn är smärre varianter på vår egen... t ex Oerth (Greyhawk) och Ærth (Mythus/Dangerous Journeys), båda av en viss herr Gygax.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
559
Location
Videnmark
Arbetsnamn

Jag har gett spelet det engelska arbetsnamnet "Frontier". Finns det något annat spel som heter så?
 
Top