Nekromanti Ett konfliktresolutionssystem.

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Det här är en precursor till ett mer seriöst system som knåpats ihop och kommer postas i Spelmakarforumet när folk hunnit komma hem och vakna till liv imorgon eller så. :-)

System: När konflikt uppstår tar Spelare och SL fram Carcassone och spelar ett parti; vinnaren vinner partiet, och egenskapsvärde avgör antal meeples spelaren får tillgång till. Förvisso ett långsamt system, men det uppvägs å andra sidan av att det har ett egennöje!

...nähä? :-)

(*fåna*)
 
Problemet är att det gynnar folk från Linköping. :gremgrin: I övrigt är det ett kickass system.


/Dimfrost
 
Möh! Ditt spel suger! Här har du ett bättre system: Allt mäts i tärningar. Ju större tärning fysiskt destu bättre (alltså kan en stor röd t6 vara bättre än en liten t10).
Man lyckas om man träffar spelledaren när man kastar över bordet.
SLP lyckas om spelledaren träffar spelaren. Svårighetsmodifikationer? Målet gömmer sig!


Storuggla, enkelt och smidigt
 
Nå, man skulle också kunna tänka sig att man spelade ett parti kubb om saken också. Så gör vi här på Gotland i alla fall. Slutstriderna blir fantastiskt spännande ...
"-Demonen från nedre regionerna träffar dig med sitt brinnande kvastskaft.
-Jag parerar!
-Jahapp, upp med kubbarna igen grabbar!"
Vi brukar vika en semestervecka åt kampanjavslutningsstriderna ...
 
Man inför en tredje, neutral part. Vid varje konflikt mellan SLP och rollpersoner har SL och en representant för spelarna sex med tredje part. Den som är bäst vinner.

Erik
 
Alltså, Carcassonne i all ära...
Men detta verkar ju vara lite väl seg att hosta upp detta spel bara för att lösa en sådan grej.. =)

Hursomehllst, iudéen var kul,, Men jag förderar nog tärningar i detta fall ! :gremwink:
 
Back
Top