Nekromanti Erfarenheter av GURPS?

Jag tycker personligen att Compendium listar dem bra

Sen undrar jag av nyfikenhet....vilka är de 2 stora systemen? d20 är ju ett men vilket är det andra
 
"Ok.....Fråga: Förlåt min okunnighet, men vilka är Bakgrundsmodulerna?"

I princip alla moduler som det står GURPS på och som inte är grundregler eller det står "Companion" på. Jag tänker inte rabbla upp dem, dels för att de är förbaskat många och dels för att Stev Jackson redan har gjort det här.
 
Det finns ingen anledning att rabbla upp dem...jag var bar aute efter hur de var defenierad så att säga...

Tja...jag har faktiskt redan använt endel av dem som kälmaterial till min dod kampanj
 
Seconded

Reglerna tilltalar mig lika mycket som en vitlökssplit med knäckebrödsinslag, ergo inte alls. jag håller på att somna varje gång jag tvingar mig igenom dem

Min Gurps:Magic är fortfarande svagt bucklig från att jag somnat ett flertal gånger under mina försök att läsa igenom den. Systemet det beskriver funkar helt ok, men det är något i hur det presenteras som gör själva inläsningen plågsam...

Brrr...
 
Glöm inte Vehicles

Om man inte gillar matte ska man hålla sig så långt från GURPS Vehicles som möjligt. Där ska man beräkna effekter, massa, yta, pris, och massvis med andra värden om och om igen, med en massa korsberoenden hit och dit (enkelt exempel: Om vi har ett rymdskepp med massan 10 ton varav ett ton går åt till en motor som accellererar den med kraften 1 megaNewton så får vi en accelleration på 1G. Vill jag ha en accelleration på 2G räcker det inte med en tvåtons motor, eftersom skeppet då väger 11 ton, så jag får bara en acc på 1,8 G).
 
Sen undrar jag av nyfikenhet....vilka är de 2 stora systemen? d20 är ju ett men vilket är det andra
Storyteller/-ing som används i lite olika varianter i Vampire, Werewolf, Mage, Wraith, Changeling, Hunter, Demon, Streetfighter, Dark Ages, Orpheus, Exalted, Trinity, Aberrant, Adventure!, och säkert några till WW-spel jag inte kommer ihåg.
 
Sant angående tillgängligheten. Och vissa av böckerna verkar ju komma i nyversion.

Man kan ju köra med bara grundböckerna... =^_^=
Å andra sidan är det inte jag som är spelledaren i GURPS. Så det är han som åker på att hålla ordning på allt.

/Ulfgeir
 
Det finns också en del personer som helt enkelt tycker att det är roligare att deklarera än att spela med GURPS regler. Det finns de som tycker att ekonomi är kul och att ekvationer är vackra. Förmodligen skulle de uppskatta GURPS mycket mer än dem som inte gör det.

Det skrev jag ju också:

Men, det är bara mina ödmjuka åsikter. En del tycker annorlunda.

Färgbilder och yxor har ingenting med saken att göra.

Inte ens om det är lättklädda flickor med rävsvans? (Den fällan klev du rakt in i...)
 
Dessutom verkar det som om så kallade "talents" spelar större roll än tidigare. Dessa ger en bonus på en viss sorts skills, samt en reaktionsbonus från de som eventuellt blir imponerade av skicklighet inom detta fält. Talents inkluderar 3rd eds Musical Talent och Magery, och borde ha inkluderat Language Talent om språk hade funkat likadant.

Helvete också! Nu kommer folk att säga att jag snott det i mitt system (fast för mig är det fördelar/nackdelar), trots att jag inte hade en aning om det i GURPS förrän nu! Irriterande...
 
Storyteller/-ing som används i lite olika varianter i Vampire, Werewolf, Mage, Wraith, Changeling, Hunter, Demon, Streetfighter, Dark Ages, Orpheus, Exalted, Trinity, Aberrant, Adventure!, och säkert några till WW-spel jag inte kommer ihåg.

Exakt, och ska jag vara ärlig så misstänker jag att GURPS antagligen leder över dem i antal titlar, de leder bara i försäljning.
 
"Inte ens om det är lättklädda flickor med rävsvans?"

Faktiskt inte. Jag skulle nog köpa spelet för bildernas skull, men jag skulle inte använda reglerna. Och ja, hade jag köpt herrtidningar så hade det varit för bilderna, inte artiklarna, men nu har jag ju internet, så jag behöver inte köpa några tidningar.
 
Back
Top