Vi började spela Kopparhavets hjältar (KH) långt innan ett nytt Ereb Altor var påtänkt (så vitt vi vet) ett antal år sedan, innan Sirenens klagan släpptes. Vi övervägde att byta regler men det är så mycket; avsaknad av gard, läkningstakt, magi och besvärjelser med mera som påverkar hur världen fungerar att det dels blev ett stort arbete och dessutom skulle trasa till den värld vi byggt upp under åratal av spelande. Därför hamnar jag i en del situationer med det nya materialet, som jag älskar (och i några fall saknar en del från KH). Bland annat skulle jag vilja införliva handelsregler och utökade reseregler. Då infinner sig frågan:
Hur förhåller ett drakar och demoner 23-silvermynt sig till en krilloansk silvershekel?
Jag hittar ingen uppenbar växelkurs, vare sig generellt eller för olika varugrupper. Har ni bakom Kopparhavets hjältar och nya Ereb altor haft någon växelkurs eller har det blivit helt nya förhållanden mellan varors priser utifrån Drakar och demoner 23? Har någon annan hittat någon eller några vettiga växelkruser?
Jag har tidigare plockat in saker från Hjältarnas tid men här snubblade jag och slog i tårna betydligt hårdare.
Hur förhåller ett drakar och demoner 23-silvermynt sig till en krilloansk silvershekel?
Jag hittar ingen uppenbar växelkurs, vare sig generellt eller för olika varugrupper. Har ni bakom Kopparhavets hjältar och nya Ereb altor haft någon växelkurs eller har det blivit helt nya förhållanden mellan varors priser utifrån Drakar och demoner 23? Har någon annan hittat någon eller några vettiga växelkruser?
Jag har tidigare plockat in saker från Hjältarnas tid men här snubblade jag och slog i tårna betydligt hårdare.