Nekromanti Era känsor inför publicering?

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Måhända fel forum men då får någon mod flytta tråden :gremsmile:

Det är oerhört kul att folk verkar vara intresserade av Starchallenge och att även STAR väcker intresse (men på ett helt annat sätt).

Jag har tyvärr inte fått ihop tillräckligt mycket folk som kunde hjälpa mig genom att korrekturläsa reglerna så jag fick göra det själv tre gånger. Jag vet att det inte är ultimat. Jag hade också tre grupper som skulle spela SC utan mig men ingen av dem hördes av igen. Så är det då man inte kan ersätta någon kontant och det är jag helt cool med.

Vad som skrämmer mig lite är att det ska bli katastrof i pedagogik och språk. Jag har haft längre uppehåll mellan gånger jag läst men det bästa är att nån annan läst igenom.

Jag kan absolut ta att det sågas - jag är bara glad att det kommer ut, det är en pojkdröm. Men det vore kul om folk gillade det, särskilt då det finns förväntningar på det. Speltesten på Reptikon har visat att vissa verkligen gillar vissa regler medan andra inte alls gillade tänket. Men huvudsaken är att det håller ihop och att det går att förstå. Sen hoppas jag att världen tas emot bra för den har jag lagt en del jobb på.

Det är väl min summering av mina känslor. Jag ligger inte sömnlös på nätterna men jag hoppas att det blir okej. Däremot är jag osäker på det för en del feed back saknas idag.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Alla spel har en marknad.

Det coola med PoD idag är att vi kan göra ett spel till ett väldigt smalt segment av spelare. På den gamla onda tiden blev man lätt sittande med kartonger med oköpta spel om man gjorde en smal produkt, helt enkelt för att man var tvungen att trycka många böcker samtidigt.

Ditt spel kommer helt säkert att hitta fram till folk som gillar det, och till folk som ogillar det också. Det säger ju bara att du har gjort något intressant. Att spelet sticker ut åt något håll.

Jag är rätt övertygad om att det spel som skrivs för att passa alla till slut inte kommer att passa någon.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag skriver alltid spel som jag själv skulle vilka ha... sen om nån annan vill köpa det är det en jättekul bonus. Det enda jag brukar var orolig för är om nån jeppe totalt missförstår spelet och börjar trolla om det på webben.

Men alla gillar inte alla spel. Så är det bara. Folk har olika preferenser. Att en del inte vill spela ditt spel och sågar det betyder inte att det är dåligt. Det är som med musiksmak. En del gillar jazz, andra hatar det.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Att alla inte gillaralla spel ärsjälvklart, ett multispel för alla går inte att skriva eller då blir det långt. Och trist.

Men jag är mer orolig att jag på brist av korrläsare missat något väsentligt i pedagogiken eller har massa slarvfel i texten.

Sen finns det någon regel tror jag (som den om hur man dör eller väljer att inte dö) som inte är testad helt och hållet.
 
Top