Hej!
Hittar konstigt nog ingen tråd om det och vill inte kapa luddwigs.
Spelade igenom hela Dimmornas dal över foundry, inga tolkningar, bokstavstroget.
Efter det ville spelarna gå tillbaka till Mythras för nästa kampanj.
Även hunnit med 3-4 äventyr med tonåringarna hemma runt bordet.
DoD_23 är tydligt i sin klassiska tradition. Lättsamt, inte direkt ödesmättat och gravallvarligt.
Om jag skulle fippla på det för eventuell kampanj (lura med några stackars uppsalabor att spela Ereb Altor eller några av de 2000+ sidorna material till nya DoD jag hittills köpt..)
Först: för att det stör mitt sinne för vad som är rätt och riktigt!
Max 13 i STY/FYS för ankor och minskad förflyttning
Max 14 i STY/FYS för halvlingar
Kanske plocka från @luddwig med att införa erfarenhetspoäng på färdigheter istället för att slå.
www.rollspel.nu
Några sätt att lyfta värdet av karisma och int. (alla, jag menar alla, tar karisma som första val om de behöver pressa)
Nyfiken och girig på vad ni har haft i tankarna så jag kan plock russinen ur kakan
/C
Hittar konstigt nog ingen tråd om det och vill inte kapa luddwigs.
Spelade igenom hela Dimmornas dal över foundry, inga tolkningar, bokstavstroget.
Efter det ville spelarna gå tillbaka till Mythras för nästa kampanj.
Även hunnit med 3-4 äventyr med tonåringarna hemma runt bordet.
DoD_23 är tydligt i sin klassiska tradition. Lättsamt, inte direkt ödesmättat och gravallvarligt.
Om jag skulle fippla på det för eventuell kampanj (lura med några stackars uppsalabor att spela Ereb Altor eller några av de 2000+ sidorna material till nya DoD jag hittills köpt..)
Först: för att det stör mitt sinne för vad som är rätt och riktigt!
Max 13 i STY/FYS för ankor och minskad förflyttning
Max 14 i STY/FYS för halvlingar
Kanske plocka från @luddwig med att införa erfarenhetspoäng på färdigheter istället för att slå.
DoD - Luddwigs husregler till Fria Ligans DoD
Skrev ner mina husregler till DoD. De innehåller ett alternativt sätt att skapa rollpersoner, ett alternativt system för erfarenhet, två nya sekundära egenskaper, en utökad tabell för svåra skador samt ett par små regeljusteringar. Målet har framförallt varit att få till rättvisa regler för att...

Några sätt att lyfta värdet av karisma och int. (alla, jag menar alla, tar karisma som första val om de behöver pressa)
Nyfiken och girig på vad ni har haft i tankarna så jag kan plock russinen ur kakan
/C
Last edited: