Nekromanti Era bästa slp(Måns får inte läsa)

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
2,005
Hej. Jag ska köra lite western på tisdag. Är det någon här ute i rollspelssverige som har en asskön slp som en skulle vilja dela med sig av.
Spelarna spelar väldigt actionbetonat och har såklart powergejmat upp sina karaktärer med höga värden på sna, mot, vak och sdp.

Namn:
Yrke:
Kort historik:
Stats:
Vapen:

Just nu är vi i San Fransico.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,007
Location
Ereb Altor
Namn: Onkel Bob
Yrke: Jurist
Kort historik: Filantrop som hjälper efterlysta brottslingar med att nå deras mål. Ofta med stor ekonomisk hjälp.
Stats: Hjälpa brottslingar 27
Vapen: Inga
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
Okej, detta är en gammal spelgrupp, men jag tänker de kan funka som antagonister eller allierade, framförallt som comic reliefs. Den här gruppen fick en frustrerad SL utbryta ”En grupp tränade apor med revolvrar hade klarat det här bättre än ni!”

En öl till den som gissar vem jag var.

Namn: Harris Barry Sanders aka Whisky Kid.
Yrke: Revolvermördare.
Kort historik: 18-årig massmördare. För lat för att arbeta. För bekväm för att lösa problem med annat än sina revolvrar. För stolt för att backa ned. Njuter av sitt rykte som massmördare. Lider av PTSD på grund av allt våld han varit med om, självmedicinerar med whiskey, därav namnet.
Stats: Minmaxad revolverman. Oavsett hur minmaxad din revolverman är, så är han mer minmaxad. Kan inget annat än att skjuta folk med pistoler. Kort och klen. Chanslös i handgemäng. Kan typ inte köpa en öl själv.
Vapen: Par .577 Webley DA kvalitet 25.

Namn: Ebenezer Buck aka Uncle Buck
Yrke: Whisky kids manager.
Kort historik: Gammal suput som flytt från sina idylliska hemförhållanden då rena lakan och fasta rutiner gjorde honom galen. Ser sig själv som Whisky kids manager. Oerhört opraktisk. Problem med auktoriteter. Finner arbeta outhärdligt. Feg.
Stats: Ordinära. Inte fullt så bra på skjuta och spränga saker som han själv tror.
Vapen: Remington armé revolver (1861), Winchester -73.

Namn: Seymore [sic!] Carter
Yrke: Påstår att han är prisjägare. Har aldrig fångat någon, inte ens en bortsprungen katt.
Kort historik: Oäkting som efter ett liv av stenhårt dank-slående slog sig i lag med Whisky Kid och Uncle Buck. Snål som få.
Stats: Ganska bra, men korkad och parodiskt obildad.
Vapen: Colt SAA Peacemaker, Winchester -66.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Det här är prisjägaregruppen The Horsewomen. Jag har dålig koll på Western reglerna så funkar inte något här så är det därför.


Namn: Jenny ”Pestilence” Appleton

Yrke: Prisjägar.

Kort historik: Jenny växte upp i träsken i Louisiana. Hennes familj livnärde sig ute i träskmarkerna med diverse arbete. Jenny drabbades som barn av en sjukdom som gav henne fruktansvärda bölder över hela kroppen. Hon överlevde men blev permanent vanställd av ärren som bölderna lämnade efter sig. När det blev dåligt med pengar från att jobba i träsket gav sig Jenny västerut där hon började jobba som prisjägare.

Stats: Jenny är duktig på att hitta folk, skära halsen av folk som inte är beredda, prickskytte och tortera folk. Hennes sociala färdigheter har lidit av hennes utseende men hon tycker om att använda det för att skrämma folk.

Vapen: Jenny har ett gevär och en rad knivar. Hennes favorit kniv kallar hon ”the Headsman”.




Namn: Fiona ”War” Marsden

Yrke: Prisjägare

Kort historik: Fionas gården blev bränd till marken under kriget. Hannes familj dog men hon blev själv bara fruktansvärt bränd. Hon plockade upp sin makes hagelgevär och gav sig ut för att hämnas på de som mördat hennes barn. Hon spenderade resten av kriget som en medlem i en citizens militia som slogs för sydstaterna. Efter kriget kunde hon inte gå tillbaka till ett civilt liv utan grundade the Horsemen och hittade andra lika dedikerade som hon själv.

Stats: Fiona är en stridsvagn. Hon är inte den bästa skytten men hon tål stryk som ingen annan och har vid vissa tillfällen burit en Ned Kelly liknande rustning för att göra henne ännu tuffare.

Vapen: Fiona använder helst två avsågade hagelgevär och dynamit i strid. Maximal skada med ingen hänsyn för sin egen säkerhet.




Namn: Gillian ”Famine” Holden

Yrke: Prisjägare

Kort historik: Gillian gav sig av västerut med en grupp andra nybyggare. Det fanns jobb och en framtid där. På vägen blev de insnöade i bergen, ingen av dem var redo för det och deras mat tog snart slut. Gillian var den som övertalade de andra att kannibalism var den enda vägen ut. Hon var den som riggade stråna så att hon inte blev vald och hon var den enda som överlevde. Hon tror att en Wendigo, en kannibalistisk ande har tagit besittning av hennes själ och hon har fortsatt med kannibalismen, men nu för njutnings skull. Hennes jobb som en prisjägare ger henne många chanser att festa på mänskligt kött.

Stats: Gillian kan prata som ingen annan. Hon kan övertala folk att sälja sin sista ko för några magiska bönor. Hon är också okej i en fight men en all-round build av stridsförmågor.

Vapen: Gillian bär en revolver, en kniv och ett gevär.





Namn: Dr. Miranda ”Death” Bryant

Yrke: Prisjägare

Kort historik: Miranda trotsade konventioner och sina föräldrar när hon utbildade sig till läkare. På grund av lögner sprida av en av hennes manliga kollegor blev det dock omöjligt för henne att få ett jobb på östkusten. Så hon gav sig västerut med tanken att där skulle behovet av läkare och den sämre kollen på rykten låta henne få ett jobb. På vägen lärde hon sig skjuta för att kunna försvara sig själv och upptäckte att hon hade en naturlig gåva för det. Saker gick dock inte bra på västkusten, sexism var ett lika stort hinder här som österut. När resten av the Horsewomen kom till henne för vård efter att ha blivit uppskjutna uppskattade de hennes förmågor så mycket att de erbjöd henne ett jobb. Sedan dess har Miranda varit gruppens medic och förvånande nog deras bästa duelist.

Stats: Miranda är en spektakulär läkare och en spektakulär revolverkvinna.

Vapen: Två revolvrar med kolvar gjorda av mänskligt ben.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Skarpskytten;n327717 said:
Okej, detta är en gammal spelgrupp, men jag tänker de kan funka som antagonister eller allierade, framförallt som comic reliefs. Den här gruppen fick en frustrerad SL utbryta ”En grupp tränade apor med revolvrar hade klarat det här bättre än ni!”

En öl till den som gissar vem jag var.

Namn: Harris Barry Sanders aka Whisky Kid.
Yrke: Revolvermördare.
Kort historik: 18-årig massmördare. För lat för att arbeta. För bekväm för att lösa problem med annat än sina revolvrar. För stolt för att backa ned. Njuter av sitt rykte som massmördare. Lider av PTSD på grund av allt våld han varit med om, självmedicinerar med whiskey, därav namnet.
Stats: Minmaxad revolverman. Oavsett hur minmaxad din revolverman är, så är han mer minmaxad. Kan inget annat än att skjuta folk med pistoler. Kort och klen. Chanslös i handgemäng. Kan typ inte köpa en öl själv.
Vapen: Par .577 Webley DA kvalitet 25.

Namn: Ebenezer Buck aka Uncle Buck
Yrke: Whisky kids manager.
Kort historik: Gammal suput som flytt från sina idylliska hemförhållanden då rena lakan och fasta rutiner gjorde honom galen. Ser sig själv som Whisky kids manager. Oerhört opraktisk. Problem med auktoriteter. Finner arbeta outhärdligt. Feg.
Stats: Ordinära. Inte fullt så bra på skjuta och spränga saker som han själv tror.
Vapen: Remington armé revolver (1861), Winchester -73.

Namn: Seymore [sic!] Carter
Yrke: Påstår att han är prisjägare. Har aldrig fångat någon, inte ens en bortsprungen katt.
Kort historik: Oäkting som efter ett liv av stenhårt dank-slående slog sig i lag med Whisky Kid och Uncle Buck. Snål som få.
Stats: Ganska bra, men korkad och parodiskt obildad.
Vapen: Colt SAA Peacemaker, Winchester -66.
Seymore måste ha varit din tror jag! :)
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
God45;n328075 said:
Seymore måste ha varit din tror jag! :)
Bra gissat, men det var farbror Buck. Den bästatse rollfiguren i mitt liv jämte Hanze!

Ditt gäng låter som något ur en Tarantinofilm.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Skarpskytten;n328129 said:
Bra gissat, men det var farbror Buck. Den bästatse rollfiguren i mitt liv jämte Hanze!

Ditt gäng låter som något ur en Tarantion film.
Ahhh! Visste att revolvermördaren inte var din i alla fall :)

Jag har alltid en tendens att gå nästan over the top med western grejer. Mannen med oxpiskan är liksom min minimum nivå :p
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
God45;n328132 said:
Ahhh! Visste att revolvermördaren inte var din i alla fall :)

Jag har alltid en tendens att gå nästan over the top med western grejer. Mannen med oxpiskan är liksom min minimum nivå :p
Jag älskar grisodlarwestern ... Fast ditt gäng var coolt!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Top