Nekromanti Eon program!

Dueenlurrv

Veteran
Hej gott folk. Som många av er säkert vet så kan strider ta en fruktansvärd lång tid att genomföra i Eon, så tyckte även jag och mina rollspelare. Så jag tog och gjorde någonting åt det - Jag tog och programerat ett program som nu gör alla uträkningar åt er. Jag vet att många säkert just nu springer efter högaffeln och faklor för att ta död på denna kättare som använder sig av datorer till bordsrollspel! :gremelak: Men testa det lite, det fungerar faktiskt riktigt bra.

Själv har jag bara fått bra feedback hititigs, eftersom man kan dra ner tiderna på striderna till nästan 1/3 av vad det annars skulle ta. Och på så vis kan man koncentrera sig mycket mer på rollspelandet. Och jag som spelledare på att beskriva striden istället för att sitta och räkna på tärningar och slå i skadetabeller.

Jag tog mig även friheten att skapa ett program som slår T6, T10, och T100 för bekvämlighetens skull.

Så här kommer nu för första gången offeciellt! A.J EonSkada 1.0 och A.J EonTärning 1.0 ! :gremgrin:
Skriv gärna och säg vad ni tycker om dem, och om ni hittar några buggar eller har några tips om hur jag kan förbättra programmen, så skriv det med.

quisling

Warrior
Utmärkt skadeprogram, om jag nu bara hade en lapptopp så skulle det spara en del tärningsrullande... Men, A.J Eontärning 1,0 visas underligt på min dator medan skadeprogrammet fungerar utmärkt. Bifogar en skärmdump så att du kan se vad jag menar. Hoppas att du kan hjälpa till med det.

Dueenlurrv

Veteran
Nu är det fixat

Så ja, nu borde det vara fixat tror jag. Var bara nån vajsing med färgerna. :gremcrazy:
Skriv gärna o berätta om det faktiskt fungerar nu :gremlaugh:

lijat

Swordsman
Bra program oåtminståne skulle dom vara det om det gick att läsa alla textrutor och om eonskada fick plats på skärmen.

Jag gissar att ovanstående problem har med mina inställningar att göra (har du tagit med i beräkninge olika upplösningar och dpi).

Det blir också svårläst med svart bakgrund överväg att använda operativets default (i windows ljus grå).

Annars bra program.

Lijat - som kanske skulle kunna hjälpa mera om Lijat viste vilket grafik api och vilket programerings språk.

Perenna

Swordsman
Känns som om något är fel när det gäller perfekta/fumlade slag... Jag får minst dubbelt så många fummel vid Ob2T6 än vad jag får perfekta slag. För perfekt vid denna nivå räcker det ju med en enda 1:a, medan fumlet kräver två 6:or...

Dessutom, när det gäller Ob1T6, så blir resultatet perfekt vid 1:a, 2:a OCH 3:a.

I övrigt verkar programmet riktigt lyckat. Har dock sällan någon dator lättillgänglig när vi spelar...

quisling

Warrior
Re: Nu är det fixat

Mycket riktigt så fungerar det utmärkt nu. Skärmdump bifogas ej, men det ser troligtvis ut som det var tänkt! Tack.

lijat

Swordsman
Re: Nu är det fixat

Den uppdaterade versionen av eontärningar funkar

Dueenlurrv

Veteran
Det har du helt rätt i

Ska ta o kolla på det där med fummlet.
Och du har ju helt rätt i att det blir perfekt vid 1,2 och 3 så jag ska se om jag inte kan göra någonting åt det. :gremtongue:

Dibuk

Veteran
Bra program, men skulle du kunna göra så att man kan slå skadan själv?
Då skulle jag bli glad :gremlaugh:

Dueenlurrv

Veteran
Det går redan =)

fyll inte i att den ska slå några tärningar utan slå skadan själv och skriv sedan in den i rutan där du i vanliga fall skulle skrivit +skaden :gremgrin:

Dibuk

Veteran
Re: Fel hittat!

Om den reducerade skadan blir 0 eller mindre så får man ändå ytlig skada som man inte ska få.

Marcus J

Hero
förslag på förbättring

se över amputionsslagen, känns konstigt att bli av med fingrar på skallen.