Nekromanti Eon - på Roll20

ManU77

Veteran
Joined
27 Nov 2013
Messages
63
Kan någon av er script-wizards logga in på mitt Roll20 och lägga till allt detta? :p Jag begriper precis ingenting av detta...
 

ManU77

Veteran
Joined
27 Nov 2013
Messages
63
Mycket intressant tråd! Jag och mina vänner tänkte ta upp Eon igen efter 15 års uppehåll, men denna gången online! Har stor datorvana men aldrig spelat online, vår första tanke var att lira med Discord och något tärningsplugin. Detta ser ju dock mycket intressant ut. Hur pass svårt är det att komma igång med Eon via roll20? Är det mycket "bättre" än att lira via discord? Aldrig testat något sånthär.

Finns det något tärningsplugin till Discord som fungerar med exploderande tärningar så som i EON?
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Finns det något tärningsplugin till Discord som fungerar med exploderande tärningar så som i EON?
Vi körde med roll20. Där kan du ju rolla T6or och sen rolla om manuellt alla sexor.
Blir lite långsamt och så dock.
Om du vill ha snabba resultat så fungerade ObT6-scriptet får något år sedan iaf.
 

ManU77

Veteran
Joined
27 Nov 2013
Messages
63
Vi körde med roll20. Där kan du ju rolla T6or och sen rolla om manuellt alla sexor.
Blir lite långsamt och så dock.
Om du vill ha snabba resultat så fungerade ObT6-scriptet får något år sedan iaf.
Om jag bara visste hur man får in det scriptet i roll20... :p Jag kan precis ingenting om sånt här.
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Det var väldigt längesen jag höll på med det där, men så som jag minns det så väljer man att bli medlem i roll20 och betalar 100kr i månaden. Aktiverar scripts. Lägger in det och sen aktiverar man det med ett enkelt macro.
Finns ett enormt stort hjälpforum på roll20 där all info finns.
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
945
Location
Uppsala
Är det någon som redan fixat ett scriptat formulär?
Det här undrar jag också, finns ju massor färdiga att välja mellan och det känns som att även mindre svenska spel fanns med i listan så kändes konstigt att Eon inte finns med. Någon som vet varför eller om det går för något att lägga till det?
 

myran

Veteran
Joined
13 Dec 2011
Messages
47
Jag sitter och påtar så smått med en Discord-bot för att rulla Ob-slag. Själva programmet är klar, men då jag aldrig programmerat en Discord-bot förr knogar jag lite med att få rätt på den.
Jag gjorde det där en gång i tiden, men tror inte jag har kvar koden. Vet att jag "lånade" ob-funktionerna från rollpersonsgeneratorn...
 
Top