Nekromanti Eon goes CS Lewis

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,881
Location
Barcelona
ta denna ide i beaktande.

har någon någonsin funderat över, ja kanske till och med genomfört, hur det skulle vara att spela en kampanj till Eon (eller något annat fantasyrollspel för all del) där man spelar ungdomar från vår värld som förs till Mundana via en rymdtidsvirvel eller vad som helst. Hela Narnia-konkarongen m a o. Vad kan ni dela med er från denna front? Vad anser folk i stort om sådana här kampanjer. hur skulle det fungera i Eon?

/Dnalor
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jag körde en gång för länge sedan ett äventyr i Nya Mutant där spelarna helt plötsligt hamnade i en standard 2x2 Dungeon med tillhörande Hydra som inte haft någon möjlighet att ta sig in i den eller haft något att livnära sig på för att överleva. Det fanns naturligtvis även ett par skelett, lite farliga fällor från Grymkäft och annat trevligt. =] Det var dock bara något som liknade Matrix vilket spelarna så småningom började misstänka då dungen hade lite buggar å sånt. Dog gjorde de iaf allihop för att sedan vakna upp utanför den i den "riktiga" mutant-världen. Jag tänkte göra en fortsättning på äventyret och har synopsis för det, men det blev aldrig av.

Jag hade lite fler idéer på hur jag skulle göra när jag skrev ovanstående äventyr och något liknande det du beskriver kom upp under skrivandet men jag valde VR-varianten istället då jag ville ha med det i en kampanj vilket inte skulle funka om jag fuckade upp Mutants verklighet med dimensionshopp å sånt. Fast det skulle då inte varit ungdomar utan snarare fullfjädrade troubleshooters med en kasse vapen som skulle röja på Ereb Altor. Hmmm. Det kan ha varit en annan anledning till att jag inte valde det. =] Man kan dock onekligen slänga fram större svårigheter när hjältarna har automatkarbiner att skjuta orcherna med, å andra sidan lär de inte bli så lyckliga över om de råkar på någon magi av något slag.

Slutligen kan jag ju kommentera att Neotech borde funka väldigt bra att köra ett dylikt äventyr i då regelsystemet passar ihop med Eons system.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Slutligen kan jag ju kommentera att Neotech borde funka väldigt bra att köra ett dylikt äventyr i då regelsystemet passar ihop med Eons system.

Kan det vara därför det står att man kan återvinna psykospoäng från magi i N2?

Riddaren - eller så var det ändå klipp och klistra
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"hur det skulle vara att spela en kampanj till Eon (eller något annat fantasyrollspel för all del) där man spelar ungdomar från vår värld som förs till Mundana via en rymdtidsvirvel eller vad som helst."

Jag har varit med i en sådan minikampanj i DoD en gång, där en liten grupp från 22nd SAS regiment skickades över med ett komplett livsfarligt fallskärmshopp genom en "portal" "uppspänd" mellan fyra Hercules-plan till Ereb Altor, i syfte att rekognosera denna parallella verklighet och finna och säkra en plats för en fast portal. Min rollperson var en alv som som åttaåring råkat ramla över till Jorden ca 1942 då Häxmästaren i det Svarta Tornet fumlade i en hemsk ritual, och var till att börja med den enda som hade möjlighet att kommunicera med erebiter. Den var fruktansvärt kul, och vi kom fram till att moderna handeldvapen som till exempel en SA-80 med en massa ammunition inte stjälper balansen det minsta. Granatgevärsgranaterna och sprängmedlen vi hade med oss var på gränsen, men inte ens det var nog. Granaterna tog slut - det gjorde inte ärkemagikerfiendens stav med ELDBOLL E4 och NEXUS.

Summa summarum: i DoD var det jefligt kul. I Eon... tja, prova. Det kan inte gå mer än åt helvete.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 
Top