Nekromanti En ursäkt till en forumit

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Förlåt. Det var inte meningen. Jag förutsätter att du tog illa vid dig av mitt inlägg och det var därför som jag blev avstängd – annars hade jag förväntat mig en varning eller förfrågan från mod: Vad faen menar du? Så som sagt: Förlåt. Det var absolut inte meningen.  Det var ett skämt. Jag ville faktiskt driva med mig själv och mitt eget ego i uppskalad variant. Ett infall som slog fel. Jag vet att en del fattade skämtet men en del gjorde det inte (tack för alla snälla PM jag känner att jag utnyttjat er snällhet och medmänsklighet förlåt för det med – det mår jag också dåligt över). Att vara avstängd i en vecka gör mig absolut ingenting. Jag sitter bara och talar om hur bra mitt spel är och har en hel del jag borde göra isf för det. Det är inte det. Det trista är om du blev ledsen och att andra trodde att jag faktiskt var lessen.
Självklart så får mitt ego en jabb då du startar en sån tråd som jag åsyftade och du springer om mig. Jag är spelmakare, jag visar upp mig, jag har ett ego. Det har alla spelmakare och ingen ska påstå nåt annat. Vi visar upp oss – vi vill få bekräftelse. Annars publicerar du inte egna alster. Men the issue var en jabb! Ingen käftsmäll eller lårspark. Jag skämtade om det på forumölen och skratt hördes och jag tänkte att jag kan göra en tråd om det. En del tyckte alltså den var kul. Andra uppenbarligen inte. Straffet kan man diskutera men jag tänker inte gå in i sådana diskussioner. Jag vet nu konkret hur moderatorernas riktlinjer ser ut och vad jag inte ska göra.
Jag förstår också att det inte var lätt att se att jag skämtade även om vissa gjorde det. Det var väl subtilt eller nåt. Det spelar ingen roll. Om jag sårade dig är jag väldigt ledsen för det. Jag ville driva med mig själv och mitt ego i första hand. Och de som känner mig här förstår nog att det var syftet. Nu blev det fel. Förlåt. Som nån sa: Självklart är vi i det här tillsammans. Du med dina spel, jag med mitt. Det gemensamma målet oavsett om det är avsiktligt eller ej är att driva rollspelshobbyn framåt. Där har vi båda en uppgift. Jag bryr mig inte om du säljer 10000 ex av >human och jag 1 ex av SC. Så klart känns sånt alltid i egot men det var inte därför jag skapade spelet. I första hand gjorde jag det för att det är kul och för barnen på landet som älskar rollspel. Inte för att tävla. Dessutom var du den som fick halva forumet att engagera sig i att korra SC för nåt år sen. Visst kan vi ha helt olika åsikter och vara väldigt olika men det är ingen anledning att framkalla nåt sånt här. Du ska ha ett tack för att du engagerar dig och hjälper rollspelare! Jag önskar dig all lycka till med vad du företar dig.
OK! Nog med avbön. Hoppas du tar emot en utsträckt hand. Hoppas alla som engagerat sig och trott att jag mått dåligt för detsamma. Det avr dumt att skämta så. Det var otydligt. Jag vill bara lämna det här bakom mig och gå vidare med att lovebomba mitt eget spel. Hoppas det är okej. Trevlig helg och grattis till att din Bästa tråd gått om min :gremwink: :gremwink: :gremwink:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Tja, jag ska erkänna att jag inte riktigt fattade att det var ett skämt först. Nån sade det, men jag såg inte det roliga... Men för min del är det såklart vatten under bron, inget jag går och är sur över. Jag hade ett par timmar då jag låg och funderade över vad jag gjort som var dåligt, men det gick över.

Här behövs alltså inte direkt några ursäkter.

Eller OK, en sak var lite rolig: Att din syn och min syn på mig som forumit och spelskapare skiljer sig så mycket åt. "Älskad av alla"? Jag skulle säga "tolererad av de flesta". Och så vidare. Jag ser inte mig själv som en särdeles prominent forumit. Utom att jag skriver mycket då, men det behöver ju verkligen inte vara något bra.

Så det var lite som nåtslags udda form av egobekräftelse.

//Krank, som funderat på att byta titel till "Kung Starke den Störste" hela veckan