Nekromanti En tanke slog mig...

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Antag att en galen nyvaken arab mejjar dig i ansiktet med (fulladdad) UZI (9mm P) och alla kulor träffar - så är det fortfarande teoretiskt möjligt att överleva!

Det är dessutom teoretiskt möjligt att överleva om någon skjuter en i tinningen med en 15mm AMR...

Inte för att det händer så ofta förstås...

/images/icons/crazy.gif


[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - "Ancilla, face mea laganum!"/images/icons/tongue.gif
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hmmm, jadu. om man räknar ut sannolikheten på det. undrar vad den an bli. inte specielt hög antar jag.......

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Det är dessutom teoretiskt möjligt att överleva om någon skjuter en i tinningen med en 15mm AMR...

Nja, kanske inte i tinningen. En 15mm-kula rakt ni huvudet är inte så kul att få, men om den mest snuddar och river upp vävnad i sidan av huvudet behöver skadorna inte vara så omfattande. Man får ju anpassa träffen efter skadan... /images/icons/smile.gif
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
går du verkligen omkring och tänker på sånnt?!?!
verkar ju inte riktigt klokt, nog bäst att jag
svarar på ditt inlägg så att du inte får några
vilda ideér och går och skjuter dig i huvet..

näe, om någon av mina RP´s skulle gå och skjuta sig i huvet med en 16mm AMR så skulle jag dödförklara denne med en gång, kanske efter en nogran regelteknisk förklaring på vad som händer och räkna ut blödningstankt å så vidare. Sedan om RP´n skulle överleva endå trotts mina ansträngningar så bör man ju nästan sänka dennes PSY till 2 eller nått, så att han ändå inte överlever... kanske lite taskigt?

finns det föresten inga värre vapen än 16mm AMR? kanske nått megaföretag har sånna?

.Smaffy, mittinattenframfördatornpersonen.
 

appslapp

Veteran
Joined
16 Jun 2000
Messages
2
Man kan ju alltid använda någon automatkanon med motmassa effekt för rekylens skull.........med kroppsrigg, det blir värre en 15mm garanterat.
 

Mmm

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
623
Location
Månen
Det är klart att det är teoretiskt möjligt att överleva!

Det är lika teoretiskt möjligt att överleva ett fallskärmshopp utan fallskärm, påkörning av ett tunnelbanetåg eller en ofrivillig matning av cyanid.
Det där sista förresten är nog idiotsäkert =)

Det kan till och med vara ett komiskt inslag i äventyret att låta en RP få en chans på 100 att överleva en annars helt dödlig situation.

En spelare kom med den helidiotiska idéen att det borde finnas ett läkedrogsträd i närheten, strax efter ett riktigt otrevligt möte med Rubbittar i Mutant 2. Spelledaren slog får skojs skull en T100 och lovade att det växer just ett sådant träd alldelens i närheten om han slår 01, vilket han givetvis gjorde!

Vi har flera gånger använt oss av liknande slag för att se om en till synes omöjlig händelse sker, t ex om en spelare är extremt nära och dö, för att förbättra situationen för spelarna.

Det är både roligt och uppskattat i våran spelgrupp, det är ju ändå extremt sällan man slår 01 på beställning.

/Mmm
So many assholes, so few bullets.
- Dirty Harry
 
G

Guest

Guest
Klart man tänker på det!!! vad skulle man annars ta sig till om dagarna!? och sedan finns det en chans att man överlever att man blir skjuten i huvudet betyder inte att hjärnan sprutar åt alla håll och kanter utan att man blir träffad i huvudet... och visst kan man överleva om man får ett långt sår i kinden? kanske skulle sett komiskt ut ifall en mäniska fick ett stort hål i kinden bara för att senare bli en fullständig idiot som bara går omkring och lallar... nej följ reglerna... åtminstinge lite...

Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"
 

Johan_UBBT

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
1
Hmm va roligt ni måste ha det när ni spelar... om igen tärningen kämpa kämpa... =)
Jag gillar fia med knuff
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Ush och fy.. Sitta framför datorn och spela.. Det kan vara kul någon gång i
bland.. Nackdelen är att man då måste starta om datorn och gå in i windows..
blä.. och samtidigt märka att ens gamla dator är alldeles för slö för dagens
spel..
Nej tacka vet jag bordsrollspel, där kan iaf datorn göra nytta...

WHaLe
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: En tanke slog mig... [OT]

Det är teoretiskt möjligt, så varför skulle det inte fungera för mig?

Nå'ngång måste man ha tur... det är nog bäst att jag försöker! Hörrni, låna mig en Glock eller nå't va?

(jag lovar att jag skriver ett inlägg och berättar hur det gick /images/icons/wink.gif, om det fungerade ska jag testa med en HE-granat...)




[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - "Ancilla, face mea laganum!"/images/icons/tongue.gif
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Näe!! han sa att man skulle träffa hjärnan! inte få ett hål i kinden!!

Smaffy är jag. blä.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Ansiktet... inte hjärnan eller kinden...

I och för sig så är det ganska troligt att man träffar båda om man mejar järnet med en Uzi på ungefär två centimeters avstånd...
Men man kan fortfarande överleva... hmm... *funderar och funderar*

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - Figgcimp...
 
Top