Nekromanti En ny vinkel då :-)

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Eftersom det eftersöktes lite nya frågor här kan jag dra till med en.

Jag har länge funderat på hur man kan få rollspel att interagera med datorer, och då främst internet. Jag menar inte bara att man kan ladda ner rollspelen från internet, eller att allt material publiceras där, inte heller att dataprogram skall hjälpa en med regelberäknandet. Det måste vara en smidigare koppling, en mer naturlig.
Rising nämnde att hans hackerrollspel skulle kunna få ASP-genererade äventyr på nätet. Det tycker jag är en idé som går åt rätt håll. Hur kan man mer utveckla rollspelandet via internet, utan att lämna kärnan i rollspel, det vill säga behålla rollspelandet runt ett bord, utan en dator som nödvändigt redskap (även om jag inte skulle ha något mot att använda datorn i rollspelandet)?

/RipperDoc - okej, jag flummar lite

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Låter som att...

...killen efterlyser MUD, han gör. Ser inte det onda hotet, gör han.

Okej, jag erkänner väl att jag flummar lite jag också...Men det låter onekligen som om du är ute efter något mud-liknande fast lite mer personligt...

//Martin
"Ge aldrig råd för den dumme tar dem inte och den vise behöver dem inte."
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Äta kakan...

Låter för mig som ett klasiskt fall av att vilja äta kakan men sammtidigt behålla den. Om du vill interagera med internet med rollspelandet utan att det bara är saker som laddas ned så blir dtatorn nödvändig. Själv föreslår jag något i stil med rollspelschatt. Där kan SL ha kontroll över vem som hör (eller ser i det här fallet) vad och kan snabbt kommunicera med flera spelare sammtidigt. När man då redan är "online" kan man sammtidigt skicka blider och annat material till spelarna. Detta tar förståss bort bordet, men det ersätter det med ett virutiellt sådant där man kan lägga in fler funktioner.

"Beware of the Cöla Craver!"
 
Top