Nekromanti En Monster-Prenumeration?.. inkl publiceringsrätt

Cloister

Veteran
Joined
30 Aug 2009
Messages
12
Hej.
Mitt namn är Nicholas Cloister och jag är upphovsman till RPG-Creatures , vilket är en gratis monsterbok på nätet.

Jag håller nu på att dra igång ett nytt slags bestiarium, fast denna gång via en mycket fördelaktig prenumeration.

För 2 dollar per månad får man följande:
4-6 högupplösta unika varelseillustrationer, alltså 48-72 varelser per år.
+ rättigheterna till att publicera och sälja hälften av dem.
+ rollspelsanpassade varelsebeskrivningar och idéer.
+ regelbundna konstnärliga råd om varelsedesign.
+ sketcher, steg-för-steg bilder och annat smått och gott.
Det finns till och med en möjlighet att prenumerera gratis!

Vidare information finns på Monsters By eMail . Välkommen dit!

 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Riktigt fräck idé! Jag är lite rädd för att binda mig vid prenumerationer och sånt, men det går förmodligen över med tiden. Jag är riktigt sugen, för det är en supercool idé och jag älskar monster. Hoppas det går skitbra!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,057
Location
Ereb Altor
Coolt. En fråga bara, du skriver:

2. If you're publishing a product featuring multiple creatures (like a bestiary), see to it that no more than a third of those creatures are 'Monsters By eMail'-creatures, and that no more than a third of the creatures released by 'Monsters by eMail', are included in such a product.

Säg att jag vill släppa en bok med 5 monster från Monsters by Mail, då får jag alltså inte det om jag inte hittar 10 bilder till, vilket kan bli svårt med tanke på dina bilders höga kvalitet och fräna stil?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Men jag vill ju ha monster i bokform.
Sist jag kollade hade du dragit tillbaka Lulu-boken.
Har du planer att trycka den på något annat vis?
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,986
Location
Göteborg
Måns said:
Coolt. En fråga bara, du skriver:

2. If you're publishing a product featuring multiple creatures (like a bestiary), see to it that no more than a third of those creatures are 'Monsters By eMail'-creatures, and that no more than a third of the creatures released by 'Monsters by eMail', are included in such a product.

Säg att jag vill släppa en bok med 5 monster från Monsters by Mail, då får jag alltså inte det om jag inte hittar 10 bilder till, vilket kan bli svårt med tanke på dina bilders höga kvalitet och fräna stil?
Tanken är säkert att monstren i första hand skall användas i produkter typ äventyr etc och inte säljas vidare.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Skithäftigt!
Du har mail från mig ang information om hur prenumerationen skulle gå till väga.
 

Cloister

Veteran
Joined
30 Aug 2009
Messages
12
Hej Måns!

Detta är en fråga om hur många varelser som Monsters By Email har hunnit släppa. Ifall jag har släppt 25+ varelser, och du publicerar 5 i en bok, så går det utmärkt (oavsett övrigt innehåll). Det jag vill förhindra är att någon släpper bestiarium med en större mängd av de varelser jag skickat ut, och på så vis riskerar "ta" kunder från mig.

(Idén är att man skall kunna publicera dessa varelser i sina egna produkter om man vill, men inte utnyttja prenumerationen på ett sådant sätt att man mer eller mindre säljer vidare allt jag gör, med minsta möjliga förändring.)

Tack!
 

Cloister

Veteran
Joined
30 Aug 2009
Messages
12
Eksem: Tack! Jag vet inte om man binder sig särskilt mycket här. Det handlar om 8 dollar (ca 52 kr i dagsläget, tror jag). För det får du 16-24 välgenomtänkta och välillustrerade varelser, sedan betalar du inte mer om du inte vill. Jag skickar dig helt enkelt inga nya varelser ifall du inte betalar nästa period i förskott.
 
Top