Nekromanti En kul sak som hände...

Zemoch

Veteran
Joined
28 Oct 2000
Messages
45
Location
Sweden
En av de första gångerna jag spelade Drakar & Demoner så spelade jag med en annans drakryttare. Det som hände var att när jag var ute och flög och spionerade lite på en övergiven gruva så upptäckte jag att det dök upp 2 drakar bakom mig med ryttare som började skjuta med armborst mot mig. Jag chansade på en dum sak som fungerade, jag försökte nämligen beordra en av de andras drakar att flyga in under min drake och det gjorde han, när jag hade honom rakt under mig var det bara att flyga lägre så att ryttaren blev mosad. Men jag hade fortfarande en kvar som var efter mig och jag flög mot en bergvägg. Jag tänkte fort att om jag skulle loopa när jag var nära bergväggen så skulle den andra draken som var större än min förmodligen flyga rakt in i den, så jag provade. Men i helvete att det gick! Jag FUMLADE och flög rakt in i bergväggen själv istället och störtade ner på en bergsklyfta en bit ner men det som var bra var ju att den andra draken också flög in i bergväggen men han störtade inte ner på en bergsklyfta utan ända ner till marken. Puh!



//Zemoch
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det måste varaen syn för gudarna att se en sådansak hända. Det är ju inte var dag som man se en drakryttare smälla in i en bergvägg...../images/icons/smile.gif

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re:Dessa fantastiska män i sina flygande Ma.Drakar

*ler* små roligt är det förstås..
Kan tänka mig han:

"MohaHa ha idioter jag är Oooövervinnerlig haaha *smäll* aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa *splatt* !!!!"
 

Zemoch

Veteran
Joined
28 Oct 2000
Messages
45
Location
Sweden
Jo, det var jävligt kul, när jag störtade mot klyftan så skrek jag åt draken att börja flaxa men då började han flaxa med armarna,vingarna,svansen, ja praktiskt taget allt som han kunde flaxa på.(inga snuskiga tankar nu) =)

//Zemoch
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Var glad att det inte finns bandspelare i DoD och att din gubbe ridande på Draken inte satt och lyssna på Spice Dwarfs senaste låt och nynnade med när din drake var SÅ lydig..

Hit me baby on more time *splatt*


Eller Ops i didit agien *Smäll* Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa *splatt*
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hatten on 2000-10-28 17:18.</EM></FONT></P>
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Fummel ger en krydda till rollspelandet. =)
Tänk bara Han Solo i andra SW-filmen när han ska få upp en port. Istället så åkte det för en port till.

Själv använder jag inte drakryttare, varken som RP eller SLP. De är för mäktiga. Dock så har jag i gänget en magikerhob som rider på sin Spiritus Familari-drake.

Undantaget bekräftar regeln heter det..

/[color:green]Han</font color=green> som log åt Zemochs historia
 

Zemoch

Veteran
Joined
28 Oct 2000
Messages
45
Location
Sweden
Jo det skulle vara tråkigt utan fummel.
Jag tycker att det bara är att göra det lite svårare för RP:na om man har med en drakryttare, Men smaken är som baken.

=)

//Zemoch
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Just det där om snuskiga tankar är ett redan paserat stadium......../images/icons/wink.gif
Nädå, så illa är det inte ännu....

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Erik Brickman

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
138
Location
Örebro, Sverige.
That´s the spirit, Zemoch!
Jag håller med Fanatic Assassin om att om det fanns mer såna som du, Zemoch, vore det ett roligare forum.
Självironi är nämligen ett tecken på att man är klok, tycker jag, med risk för att bli påhoppad för att en del tycker jag gnäller för mycket här på Forumet.

Signing off. D.
 

Zemoch

Veteran
Joined
28 Oct 2000
Messages
45
Location
Sweden
Jag tycker bara det är kul när det händer roliga saker när man spelar rollspel som man kan snacka med polare om och skratta åt. =) Är jag med om fler misstag eller roliga fummel så lär jag skicka in dem med. =)

//Zemoch
 

Anvar

Veteran
Joined
28 Oct 2000
Messages
10
Det var riktigt kul.... fan vad vi garvade...(för dem som inte förstått det så är jag med i den spelgruppen) visserligen kanske jag inte lyckas så bra jämt heller men jag har inte flugit in i några bergväggar..*egrin*
 

Zemoch

Veteran
Joined
28 Oct 2000
Messages
45
Location
Sweden
Jag tycker att dvärgens flygtur när vi knöt fast han i drakens svans efter att han lagt besvärjelsen "flyga" på sig var ganska kul. Speciellt när repet gick av när han var nära marken där det var en stor drake som inte kunde flyga som var på väg mot honom och dvärgen försökte flyga uppåt vilket inte gick så fort.
Men men, han överlevde. /images/icons/smile.gif

//Zemoch
 
Top