hmm... alltså jag har inte funderat så mycket på hur rymdvarelserna ska vara, men här har jag några idéer:
<ul type="square">
[*] Alltså visst är det kul med de där korkade idioterna som är jättestarka och springer rätt in i gevärselden och försöker hugga av så många huven som möjligt på en gång med sina stora klor samtidigt som den försökar äta hjärna.
[*] De smarta jävlarna. De gömmer sig på olika ställen, kan kommunicera med varandra, använder antingen avståndsvapen som de håller i eller har inbyggda biologiska vapen (fast biologiska inbyggda vapen kan en utomjording ha oberoende av hur dum den är). Lika smarta eller smartare än människor.
[*] Megabrain. Den stora hjärnan styr dem. De har bara instinkter men den stora hjärnan kan styra dem så de gör smarta grejer, tex. som starship troopers (fast de var ju ändå inte så smarta då förståss

) Annars bör de inte skilja sig så mycket från den översta.
[*] De tjuvaktiga typerna som tar människohjärnor. De går i princip bara på instinkter när de är små saker tills de lyckas ta över en människa, då får de människans intellegens och dess färdigheter (läs som: den styr människan). Man skulle förståss kunna ha dem som en varelse någon högre varelse styr, ungefär som de där skuggarvtagarna i Babylon 5 (kommer ej ihåg vad de hette). Eller att en hjärna kan sända ut sådana här varelser.
[/list]
Sedan lite anlednigar till varför de invaderar:
<ul type="square">
[*] De har slut på resurser. De reser mellan planet efter planet för att rensa den, ungefär som independence day (och så som du skrev).
[*] De vill föröka sig och därför lämnade de ut dessa spår planeten. De kanske till och med sände radiosignaler som fick människorna att nappa och åka dit.
[*] De bara blev hittade. Som i alien ungefär. Människan tar med sig dem hem och sedan blir det lite förökning och masslakt av människor.
[/list]
Hmm... Här bör jag ha fått med en vinkling... Om man kan kombinera en lösning till varför de slaktar och vad de är för några. Kanske kan man kombinera flera ur varje eller ta helt andra skäl, det här var bara exempel.
Man kanske kan kombinera några av dessa för att få fram ett bättre resultat?
En idé för att kunna göra beskrivningen lite matigare är att jag kan ta med en tidslinje över jordens utveckling.
Man skulle kunna låta den mesta av utvecklingen av vapen var på mars...
Teknologi; alltså vad är vesäntligt att veta?
Vad vill man annars mer veta av världsbeskrivningen?