Nekromanti En fråga till RiotMinds...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Ett svar ...

Typsnittet heter Runic Condensed (från Adobe).

/Dante
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
En fråga till

Vore det inte trevligt om RiotMinds erbjöd Drakar och Demoner typsnitten för nedladdning från deras hemsida? Eller det blir en massa upphovsrättighetstjafs med Adobe då?

Nerosuferoth

Klaatu Baradi Nikto
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: En fråga till

"Vore det inte trevligt om RiotMinds erbjöd Drakar och Demoner typsnitten för nedladdning från deras hemsida? Eller det blir en massa upphovsrättighetstjafs med Adobe då?"

Ja...det blir upphovsrättstjafs... Adobe är inte företaget som ger bort typsnitt gratis...har själv försökt få tag på adobes Sabon, utan att lyckas.

Och Adobe är amerika, så skadestånden kan bli saftiga...

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Nope. Det är bara brödtexten som nämns.

Nope igen. Det är brödtext och rubriker. Vilket som är vilket vet jag däremot inte. Jag gissar att ITC Goudy Sans är rubriker och Goudy Old Style är brödtext.

Nerosuferoth

Klaatu Baradi Nikto
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
När vi pratar om fonter

Vet någon vad "Chronopia-typsnittet" heter, och kanske till och med var det finns att hämta? I broshyren om Drakar & Demoner 5 finns tre olika som är väldigt lika varandra, men om jag inte minns fel är bara ett av dem med i grundboken, och är det enda (förutom i sidhuvudet) som används på det separata rollformuläret. Det är det jag vill ha.

Det är inte "Morpheus", ett typsnitt som ser nästan likadant ut och som använts till Baldur's Gate och Vampire: the Masquerade.

Nerosuferoth

Klaatu Baradi Nikto
 
Top