Nekromanti En fråga till RiotMinds

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Jag undrar lite smått hur ni kommer att göra med de produkter som bara är tillgängliga på Drakar och Demoners hemsida.

I intervjun från Altors vidder sa Theo att man kommer kunna ladda hem en del saker och betala för det. En tanke jag fick var att det borde gå att komma åt informationen varsomhelst ifrån, kanske med hjälp av ett lösenord man får när man laddar ner och betalar. Om man som jag då har en ganska primitiv skrivare, så kan man "logga in" och skriva ut sin digitala DoD-modul från skolans färglaserskrivare:) Kanske inte världens mest seriösa exempel, men visst låter det praktiskt.

Något som jag tycker är betydligt viktigare än ovanstående är att det som kommer upp på hemsidan, stannar där. I stället för att ersätta gammalt med nytt varje gång det dyker upp färskt material, borde allt vara tillgängligt.

Sist ett litet tips; kanske, bara kanske borde ni ersätta titeln "Ny sida 1" på Drakar och Demoner-sidan med något mer passande...

Nerosuferoth

Klaatu Baradi Nikto
 

theodåre

Veteran
Joined
4 Aug 2005
Messages
128
Hej! Ska försöka svara på dina frågor!
Idén med att ladda hem saker som våra användare kommer att betala för ligger i allra högsta grad fast. Det kommer dock inte att hända något på den fronten på kort sikt. Vi ser framför oss inte bara "moduler", utan också program som man kan ladda hem i framtiden, eller delar av Trudvang!..och det kommer att funka ungefär så som du beskriver!

Vi har behållit i stort sätt allt som vi lagt ut på hemsidan. Med ett undantag (tror jag) och det var officiella ting. Det kommer en utökad variant på den i början av nästa år istället, men är det någon som vill ha information som vi har tagit bort går det bra att maila oss!

..."ny sida" jo vi vet :gremsmile: ska tänka på det nästa gång vi uppdaterar!

Låt sagan förtrolla dig
RiotMinds
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Hur mycket skulle en ssådan modul kosta i sådana fall??

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Låter onekligen intressant!

Det där om att ersätta information var inte menat som kritik för att Officiella ting försvann, jag tänkte mer på framtiden när det förhoppningsvis kryllar av äventyr, regler, karaktärsblad och allt möjligt. Jag tycker att hemsidan är både snygg och funktionell.

Nerosuferoth

Klaatu Baradi Nikto
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Jag personligen tror att det kommer bli en hel del "hackande" på Riotminds sida, när det finns saker att lada ner, men som man måste betala för, inte för att jag e en sån data råtta som kan allt, men kan personer gå in på FBI´s hemsida och ändra info. så borde någon även kunna ta sig in på riotminds sida och "ta" den informationen man egentligen skulle få köpa, och sen sprida den gratis, allt för att vissa vill förstöra, men jag vet ju inte, Tack för mig.
P.S. Vicotnik regerar.

Respektera Alla, Frukta Ingen...
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Även om jag förstod din iron ;)
Så anser jag att han har en god synpunkt, vad hindrar användarna från att sprida materialet ? kanske något som Riotminds bör tänka på, om de ska kunna överleva på DoD.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Silwer

Veteran
Joined
2 Apr 2009
Messages
89
Ja inte fan kommer jag vilja betala för nåt onlinematerial, det kostar ju en hel del att skriva ut det när man väl betalt det, om det nu inte skulle vara mycket billigt. Hållbarheten av kopieringspappers utskrifter på moduler håller sig säkert fint nån vecka eller så om man nu inte dessutom ska skaffa pärmar med tillhörande plastfickor då förståss, hoppsan nu blev det visst dyrare än modulfan skulle kosta att köpa färdig.
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Det är sant.
Det är dessutom så mycket trevligare att hålla en färdig och tryckt bok i handen, även om detta i slutändan kanske tar längre tid att få ut och kostar mer för företaget.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 
Top