Nekromanti en fråga om olika moduler.

han göte

Warrior
jag har två frågor...är monster i mundana värd att köpa om man har monster och varelser. och är cirefaliska samväldet värd att köpra..har aldrig varti i någon av de cirefaliska länderna och äventyrat..är det en bra bok och lämpar sig landet för äventyr..

lijat

Swordsman
om du vill höra min personliga åsikt så är inte monster i mundana värd pengarna (om dun nu inte vill sponsra neogames) de bidrar till den i mina ögån dåliga förflyttningen av eon från låg fantasy till standard fantasy.

Cirfalier däremot är oerhört välskriven och trevliug även om jag inte har haft någon anändning av mitt ex så är den riktigt trevlig att läsa och ska man fara till melorion eller caserion (lite osäker på gordion käns inte som mer än ett avancerat arbetsläger) så ger den ett helt nytt djup på cirfalierna (från snikna handelsmänn till något nyskapande) som tidigare inte funnits. rekomenderas varmt.

Lijat - som gillar cirfalier mer än monster. (dom bråkar mindre :gremgrin: )

Magnus L

Hero
Två svar

Ja och ja.

MiM är flera gånger bättre än MV. Bättre illustrationer framförallt men även roligare beskrivningar och monstren är intressantare.

Cirefalier är en mycket bra bok, om du aldrig äventyrat där så kommer du vilja efter att du läst boken.
För övrigt är boken skriven av Marco och han ligger enligt mig en eller et par nivåer över flera andra rollspels-författare.

Jaggernaut

Hero
är monster i mundana värd att köpa om man har monster och varelser.

Alltså det är lite upp till dig. Gillar du inte monster (nästan så att du hatar dem) och skulle endast överväga att köpa MiM om monstrena var superuttänkta osv, osv. Köp den inte. Gillar du monster överallt annat och funderar på att köpa ifall den inte skulle vara en kopia helt igenom på M&V, fast det är nästan så att du skulle göra det ändå bara för att ha den. Köp den.

Okej det där var kanske inte det bästa svaret så...Jag tycker den var värd pengarna eftersom det finns en del intressanta inslag i den, t.ex. gorgoner, skogsrån, skuggmärrar och lite annat också. Dock så finns det en del varelser som jag är missnöjda med också. Värst i den kategorin är varulvarna, usch alltså. Men på det hela tycker jag boken var värd pengarna som jag la ut (egentligen kanske du inte ska lyssna på mig då jag har alla moduler till eon och tycker att alla (nästan iaf) är bra :gremtongue:)

och är cirefaliska samväldet värd att köpra..har aldrig varti i någon av de cirefaliska länderna och äventyrat..är det en bra bok och lämpar sig landet för äventyr..

Gillar man cirefalier så är det en riktigt nice bok (gillar räcker, inte älska. Räcker åtminstone för mig :gremlaugh: så kanske andra måste älska dem ändå för att bli nöjd med boken, alltså att ha lagt ut pengar på den och sedan tycka det var värt det). Den är bra ifall du vill spela cirefalier men det är ändå en sådan bok som du klarar dig utan (vilket f ö MiM också är samt de flesta andra). Det beror lite på vad du/ni gillar för äventyr. Den är väl kanske bäst lämpad för politiska intriger och maktspel men givetvis går det ändå att spela mer ordinarie typ av äventyr, som att dräpa monster, upptäcka gamla ruiner, stoppa anfallande barbarstammar (i Caserion eller ja Gordrion med för den delen)

lijat

Swordsman
Re: En fråga..(OT)

Varför är den så dålig? på vilket sätt?

nyfiken!
Den passa rinte in i hur jag vill ha mundana.

Monstren blir så många och varje monster ska vara fantastiskt och magiskt.

Jag gillar monster och varelser (också ilustrationerna ) eftersom monstren där är mer jordnära som något slags djur vissa av dessa monster finns ju i monster i mundana men dom flesta nya passar enligt mig inte in.

Lijat - som inser att det är ganska mycket personlig smak och "känslan" i boken som påvärkar.