Nekromanti En fråga om Magi Effekt

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
I Mystik och magi finns effekten
Förvandling
Ataxatropi osv
Effekten förvandlar en varelse till en valfri själlös varelse - det vill säga djur.
Offrets sinne är precis som vanligt men man kan inte tala och använda vapen och verktyg. I den nya formen får offret inga nya fysiska eller psykiska egenskaper. Detta innebär till exempel att förflyttning inte förändras. Om man använder ett filament för effekten så blir vikten på den nya kroppen lika hög som den gamla kroppen. Varje extra filament som används gör att man antingen kan halvera eller dubblera den nya kroppens vikt i förhållande till den gamla.

Okeej detta är givet viss en av mina spelar magikers favorit besvärjelser jag vet inte HUR många Alver/Dvärgar/Trukher som plötsligt har blivit gris efter dom har bråkat med honom. *ler* samt att några För grisade dvärgar har magikern sålt till skepp som ska segla till främmande länder ( efter någon dag eller så har han givitvis släppt besvärjelsen när grisen är långt från land )

I vilka fall som helst det står ""Varje extra filament som används gör att man antingen kan halvera eller dubblera den nya kroppens vikt i förhållande till den gamla.. själv tyckte jag att halvera och dubblera är lite VÄL extremt *ler* tanke på att all matreria är energi och så jag sa
Varje extra filament kan halvera vikten eller öka vikten med en fjärde del..
Exempel
40 kg dvärg kan bli en 20 kg eller 50 kg gris på ett extra filament
40 kg dvärg bli 10 kg eller 62,5 kg på två extra filament.
osv

Okeej det måste innebära att dolt i Förvandling finns ytterligare en NY effekt.

Viktförändring
Ataxatropi: 1+ Räckvidd: Personling, Varaktighet: Temporär*.
Effekten kan inte göras permanent.
Varje filament kan minska vikten med hälften eller öka den med en fjärde del.
exempel
sten som väger 100 kg kan bli en sten som väger 50 kg eller en som väger 125 kg på första magnituden
På andra magnituden kan 100 kg stenen bli 25 kg eller bli 156,25 kg.
osv

denna besvärjelse/effekt fungerar både på levande coh dött matrial och en av spelarna har redan en ryggsäck som har Otroligt mycket last i sig *ler* Tredje magnituden i den säcken.
så en kruka på 1000 gram blir bara 125 gram tung och spelaren är SÅ SÅ glad att han ryggsäck är jätte stor.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Varför göra en ny effekt?

Att förvandla något kan vara att förvandla något till mindre storlek - därav är den nya effekten helt onödig.

Det ligger något i vad du säger /images/icons/smile.gif och faktiskt så har en av mina spelare förvandlat ett ägg från en Heavédrake till (jag har för mig att det var) en tredjedel så stor - vilket gjorde att han fick plats med allt i sin lilla ryggsäck inklusive ägget.



[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - "Ancilla, face mea laganum!"/images/icons/tongue.gif
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Problemet om än litet är att spelarna har börjat använda denna krympa besvärjelse offensivt *ler* de samarbetar och krymper en STOR sten några ton till några Kg sen släpper de den från en hög höjd mot fiendens bas och ingen fiende mera...
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Tänk på att de måste krympa upp stenen igen /images/icons/wink.gif annars gör den inte så mycket skada...


[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - "Ancilla, face mea laganum!"/images/icons/tongue.gif
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
"att krympa upp den" är inge problem /images/icons/wink.gif allt de behöver göra är att släppa besvärjelsen och stenen återfår sin normala storlek.. ( Förslags viss släpper man den när stenen är på väg ner )

Fysiska lagar som den OM Potentiella energien hos ett objekt kommer troligen göra så att stenen när den återfår sin storlek kommer uppträda lustigt..'
Exempel om man slungar iväg den så kommer den att väldigt fort falla lodrätt ner mot marken på grund av den rörelse energin inte klarar av att få stenen att fortsätta rakt fram men den ökade massan i objektet.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Kan man lösa upp en egen besvärjelse hur som helst?

Måste man inte ha något i stil med "riva sönder magisk väv"?


[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - "Ancilla, face mea laganum!"/images/icons/tongue.gif
 
G

Guest

Guest
Om du frågar mig så är hela den effekten löje väckande... (minns när en av mina spelare blev förvandlad från megamäktig krigare till en 76kg tung gråsparv) och f.ö. ganska ogenomtänkt... okej man förvandlar en människa till en mask och halverar sedan hans vikt några gånger så man kommer ner till en masks vikt. Sedan har du en mask som knyckla ihop en metkrok, använda magi och förflytta sig i ungefär 40m i rundan... öhh? är jag ensam om att tycka att det är konstigt?

Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Njae, det behövs ingen riva sönder väv om det är du som vävt besvärjelsen.
Å andra sidan kan du inte riva sönder en permanent väv...
Glöm för allt i världen inte att man bara kan lägga en provosorisk besvärjelse åt gången.
Det är nog där skon klämmer hatten lille...
Lycan
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Ja om det är en Provisoriskt som fungerar tillsvidare tills magikern blir läss och släpper..
Men under tiden kan inte magikern lägga ytterligare en besvärjelse som innehåller samma effekt som den som har uppehåller.

Allt magikern behöver göra efter att han har släppt stenen från hög höjd eller kastat den eller så är att släppa besvärjelsen så återgår stenen till sitt normala gigantiska jag..
Givet viss måste magikern innan han lägger något omvandla den från Personlig till beröring från Temporär till Provisorisk men det är inga inga problem *ler*

Citat: Provisorisk: om varaktigheten är Provisorisk innebär det att effekten varar tills vidare. Det vill säga tills den (eventuellt) tas bort av besvärjaren eller ett vilkor. Att avbryta en provisorisk besvärjelse kan bara göras av den magiker som vävde besvärjelsen.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Vad menar du Lycan [arg]?

/images/icons/mad.gif
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Njae, det behövs ingen riva sönder väv om det är du som vävt besvärjelsen.
Å andra sidan kan du inte riva sönder en permanent väv...
Glöm för allt i världen inte att man bara kan lägga en provosorisk besvärjelse åt gången.
Det är nog där skon klämmer hatten lille...
Lycan<p><hr></blockquote><p>/images/icons/cool.gif Jag mistänker att DU lycan har rättat fel persons här..
Jag vet vilka vävar jag kan riva sönder och inte riva sönder vi pratar om en Provisorisk väv..
Och Jag vet att man bara KAN lägga EN provisorisk besvärjelse ÅT gången Lycan ....
Om du vill tycker en sko klämmer så medela det till RÄTT person jag har inga klämmande skor Lycan det har P|uT0NiUm det var HANS CITAT som du rättade inte MITT.
Och om det var vad jag sa du menade Lycan snälla förklara på så sätt att man förstår VAD DU menar för som DU skriver tror man att det är det P|uT0NiUm skrev som DU rättade och hans sko som du tyckte klämmer..

P|uT0NiUm citat Lycan..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Kan man lösa upp en egen besvärjelse hur som helst?

Måste man inte ha något i stil med "riva sönder magisk väv"?


/P|uT0NiUm - "Ancilla, face mea laganum!"<p><hr></blockquote><p>
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Re: Vad menar du Lycan [arg]?

Orkar inte skriva så jäkla mycket.
Titta upp på IRC så tar vi det där.
Jag har märkt att Swipnet och Luleå inte fungerar som de ska.
Testa irc.stealth.net istället.

Lycan
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Vad menar du Lycan [arg]? [OT]

Tack för att du ides skriva "P|uT0NiUm" istället för "Plutten" eller "Pluto" /images/icons/smile.gif

Du är hittils ensam om det /images/icons/smile.gif


[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - "Ancilla, face mea laganum!"/images/icons/tongue.gif
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: P|uT0NiUm[OT]

/images/icons/laugh.gif vadå plutten vadå Pluto jag kallar dig plutonium det är HELT annat mycket mera explosivt och klyvbart som namn än vad Plutten är och betydligt bättre än många andra ÄVEN om jag fuskar och kopierar ditt namn..

Det skulle nog underlätta för folk om du skrev Plutonium vanligt inte P|uT0NiUm
/images/icons/smile.gif
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: P|uT0NiUm[OT]

Jag vet jag har hört det förut...

Men på till exempel ICQ och mIRC så finns det ganska många som heter Plutonium, däremot inte mer än en som heter P|uT0NiUm.
Vilket förebygger små töntlamers som kommer och säger åt en "change nick, I had that first" /images/icons/smile.gif


[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - "Ancilla, face mea laganum!"/images/icons/tongue.gif
 
Top