Nekromanti En fråga jag förmodligen aldrig kommer få svar på.

Raul

Veteran
Joined
25 Aug 2002
Messages
61
Location
Linköping
Jag satt häromdagen och roade mig med att plotta kostnaden för att köpa gundegenskaper i DoD4. Och nu kommer vi till den viktigaste punkten. Fråga mig inte varför. :gremgrin:

Nu undrar jag varför det liksom är en "spets" vid 9. Området mellan 6 och 12 är liksom tryckt åt det "dyrare" hållet. Jag har alltid trott att det var en fin och jämn andragradskurva.


Kort sagt: OMG WHY!!?
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Re: En fråga jag förmodligen aldrig kommer få svar

Jag tror jag lyckades plotta en bra tredjegradskurva på den faktiskt. Sen frågade jag mig själv varför jag bryr mig och gjorde givetvis om det till den vackrare andragradskurvan (fast linjär upp till 13).
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kort sagt: OMG WHY!!?
Well, kanske för att det just vid det området gör att man plödsligt blir lite bättre. Man har juh så att säga 50% channs att träffa just då.
Kan det var en förklaring. Annars så har jag nog ingen bra förkalring på det hela, då matte & sådant är så långt ifrån som jag tycker är intressant..

Sen kan jag inte låta bli att råga... Varför i hela hellsningland kom du överhuvudtaget på denan ide ?? :gremconfused: :gremgrin:

/ Johan K, som sitter här med sitt morgonkaffe.
 

Raul

Veteran
Joined
25 Aug 2002
Messages
61
Location
Linköping
Fast grejen är ju att alla väl hela tiden trott att man köpt enligt en kurva som ökat jämnt hela tiden. På det här sättet har man visst dragit en "relativ nitlott" om man köpt 9. Målet kanske var att främja lite avvikande gubbar, enda jag kan komma på, men varför skulle man vilja göra det och varför har de inte berättat något isf?

och ja.. frågan man inte skulle ställa: Varför. :gremsmile:

Då får jag väl svara då... ...jag var helt enkelt intresserad av hur kurvan såg ut. Jag sökte (och fann) "felaktigheter" i reglerna just som den här.
 
Top