Nekromanti En förfrågan om tillstånd

Lord_copper

Veteran
Joined
24 Jan 2012
Messages
8
Location
Stockholm
Hej jag har redan skickat ett mejl om detta men tänkte att det ju inte kunde skada att fråga här med.

Det är så att jag önskar göra en digital version av ert Life Board för privat bruk och möjligen för er att publicera.

Om ni inte bara är okej med detta förslag utan även känner för att assistera lite vore jag även tacksam för bilder av brädan och korten (mest för att spara tid / undvika att kvaliteten blir dålig om jag scannar in allt).
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Fan vad awesome. Tänkte du göra den precis som original eller med några förändringar?
 

Lord_copper

Veteran
Joined
24 Jan 2012
Messages
8
Location
Stockholm
Min tanke var att göra en direkt kopia av originalet, med den enda ändringen vara att göra dom ändringar som finns med i erratan, om inte skaparna har något dom tycker jag borde ha med.
 
G

Guest

Guest
Vore ju sjukt coolt om Life Board fanns som applikation till iPad och dylika tingestar. :gremlaugh:
 

Lord_copper

Veteran
Joined
24 Jan 2012
Messages
8
Location
Stockholm
Hmmm det blir nog ett senare projekt (har ingen erfarenhet av sånt). Min huvudsakliga tanke var bara för datorn, men det skadar ju inte att planera för framtiden
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Jag har erfarenhet att programera Appar, så jag skulle kunna konvertera skiten till Ipad om du skriver den i Java eller liknande.
Samt att det skulle inte vara för svårt att göra en android app då.
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Huvudsaken är att things are a moving!

Ipad eller ens en Smartphone äger jag inte men jag ser verkligen potentialen, skönt att slippa räkna, och man kan få upp sakerna behändigt i en lista, som man sedan kopierare över i en ordbehandlare eller liknande för en smidig karaktärsbesrivning.

Hur tänkte du skapa den? Fylls rollformuläret i automatiskt?
 

Lord_copper

Veteran
Joined
24 Jan 2012
Messages
8
Location
Stockholm
Planen var att till och början med ha allt utskrivet i ett text dokument och sedan försöka skapa ett autofill karaktärsblad.
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Låter som ett skoj projekt, samtidigt som det är väldigt kul att gå på LifeBoard i analog form.

Gör man en digital version borde man kanske peta in fler möjliga kort och kanske expandera lifeboard på de ställen det känns lite fattigt (kan dock inte komma på nått just nu dock)
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Om Fallen Publishing är med på detta, och vill distribuera detta på något sätt ser jag inga problem med att kortanatalet utökas. I min grupp har vi tex Bakgrundskortet Boyscout
 

Lord_copper

Veteran
Joined
24 Jan 2012
Messages
8
Location
Stockholm
Håller helt med.
Jag tänker inte lägga in egna saker då planen var att försöka göra den "officiell" men om Fallen Publishing är på att lägga till fler kort (vem vet dom kanske har tilläggs lekar på gång just nu...) vore det ju nice.
 
Top