Presentation En början

Stämma

WC-zonmö i behov av IQ-hjälp
Joined
17 Jul 2020
Messages
348
Location
Södertälje/Uppsala
Hej alla forumiter som valt att gästa denna tråden.

Jag är en kille på 20 år som nyss återupptäckt sitt intresse från tidiga tonåren, bordsrollspel. Hade länge tyckt att det verkade vara en spännande idé när jag köpte regelboken till Svavelvinter 2012 eller 2013. Även om mycket av spelets regelmässiga och textens språkliga finesser gick mig förbi (vid första läsningen antog jag att "Prosa" var något nedsättande ord för ansikte) så stärkte det min entusiasm. Under följande år fick jag tag på mängder av olika spel och regelböcker. Dock hittade jag aldrig någon stabil spelgrupp då jag alltid var den drivande, men saknade själv rutin till att upprätthålla något schema.

Men tanken var alltid lockande, så jag gick ofta och tänkte, satt ofta och skrev på idéer till äventyrsplatser och SLP:er, och läste länge i olika regelböcker. Började till och med snickra på ett eget regelsystem.
Gjorde helt enkelt det mesta utom att faktiskt spela, bortsett från några korta äventyr i Fantasy! med klumpigt påsydda narrativregler jag säkert plagierat från något Fria Ligan-spel.

Nu på sista tiden har jag fått lära känna ett antal likasinnade vänner och om allt går väl borde vi nog ha en spelgrupp till hösten. Tänkte att det kunde vara klokt att hänga här en del för att snappa upp idéer och tips.
Hoppas jag kan bidra med något själv så småningom!
 
Top