Nekromanti Elrond, läs inte!!! ; )

daZZeTh

Veteran
Joined
21 Jun 2000
Messages
47
Location
Skellefteå
Funderar på en sak. Jag skulle villa veta om någon av er har utarbetat några finna värden och fakta på sklett och sånt? Funderar nämligen på att slänga in en eller två vid nästa spelmöte men är lite osäker på vilka värden som anses lämpliga.
Har tänkt på en sak till. Stickvapen (och även huggvapen för den delen)... De kanske ger mindre skada på ett sklett än i vanliga fall?

daZZeTh - som inte läst demoner och vandöda.
 

Kristian

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
35
Location
Ronneby, Blekinge
"daZZeTh - som inte läst demoner och vandöda.

Svårt att läsa den med tanke på att den inte finns ute än på ett tag :)

[color:red] /Kristian </font color=red>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kan tänka mig att sklett är ganska klena. Om de inte förståss har fåtrt tag på någon slags rustning.
Sen så är det som du säger, stickskador över lag gör mindre skada. Tänk bara vad svårt att trffa en sklettdel.... De vapne som torde göra mest skada är krossvapen av olika slag.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Hmm, det fanns skelett med i EON-äventyret på lincon och dom verkade ha någon slaggs värden. (Vi slogs mot dem iaf) Kanske nån som spelledde där kan dela med sig av dom???


/Bjorn
 

daZZeTh

Veteran
Joined
21 Jun 2000
Messages
47
Location
Skellefteå
Behöver sklett vara så klena? Jag menar... Finns det inte olika nivåer/styrkor på dem också?
Och lite mera tankar... Sklett måste ju ha någon form av eko hörsel, eller hur? Och den enda skada (inkl. utmattning) de tordes kunna få är väll truama. Och... De måste ju ha gansk fett med chockvärde också ju? Coolt med sklett som krälar på marken med inga ben och en arm avhuggen men ändå lika pilsk på att slå ihjäl allt i sin närhet. :)

daZZeTh - Som får visioner
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Behöver sklett vara så klena? Jag menar... Finns det inte olika nivåer/styrkor på dem också?

Absolut inte. Ett vanligt, inte odött (hmm) skelett är rätt bräckligt. Ett animerat skelett borde däremot kunna vara riktigt mäktigt, jfr de odödliga skeletten i "Taran och den svarta kitteln".

Tekniskt skulle det kunna förklaras med att skelettet är den synliga delen av en manifesterad ande eller något...
 

daZZeTh

Veteran
Joined
21 Jun 2000
Messages
47
Location
Skellefteå
Hehe... Det dära om jättarna påminde mig om en liten händelse när vi spelade en gång. Två tempelriddare som klev in hos några bergstroll och försökte skjuta ihjäl (?) ett av dem med en kortbåge som en hälsning.
De fick en fin vägg prydnad på bergsväggen i boningen i form av en tapper, men ack så dum tempelriddare, medans den andra tempelriddaren fann sig ej så tapper. :)
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
jag skulle gjort så här:
Grundegenskaper enligt vad du tycker, men tänk gärna på att skelett säkert kan ha PSY, eftersom de ju i EON är besatta av en ande (om jag fattat det rätt).
Får bara Trauma, och ingen utmattning,
Stickvapen är en nivå svårare att träffa med, men gör samma skada. (de blir ju ändå aningen sämre pga. att de mest ger blod)


[color:orange] //Dream </font color=orange>
-------
<A HREF="http://www.offplanet.net/dreaming" target="_new">http://www.offplanet.net/dreaming</A>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jo det förståss. em ändå. Det borde ju vara i princip att bara "slå" till dem så brakar de ihop. Mer eller minder iallfall. Sen så är det ju ganska traumatiskt att se ett halvt sklett krypa imot en. Vem skulle inte tycka det.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Jag var spelledare under Lincon och ja vi fick värden..
Har ingen aning om jag har lov att publicera dem här.
Jag har inte heller äventyret hos mig men jag skriver ner det jag kommer ihåg.

Chockvärde 6
Vinit 6
Påverkas endast av Trauma (ej av utmattning)
Halv skada vid stick (tycker att dreams variant med en nivå svårare på att
träffa låter bättre, men detta är "officiellt")
Slås gärna med kortsvärd och sköld.
Attributerna var mycket lika vanarers (med undantag för några stycken, psyke
bl.a)

WHaLe
 
G

Guest

Guest
"Det borde ju vara i princip att bara "slå" till dem så brakar de ihop"
Visst ifall vi pratar om ett vanligt skelett. men nu talar vi om magiskt återuppväckta skelett(om jag inte har helt fel). Och nu finns det en alkemisk process som gör så att man kan göra saker oförstörbara... så tänk ifall man gör om ett skelett till ett oförstörbart sådan och sedan väcker det till liv... (C:
Mvh Ezzy -förövrigt anser jag att Karthago bör förintas!
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Karthago bör förstöras var det han sade, inte förintas.

Jag har för mig att skelett väger ganska lite... alltså borde det vara ganska lätt att få ner de på marken och sedan kötta sönder deras späda "delar". Skelett verkar suga i mina ögon...

/P|uT0NiUm, [color:red]KIK ASS</font color=red>
 
G

Guest

Guest
Du tycks inte förstå det här med skellet... Vi talar om MAGISKA! skellet inte sådan som sitter inne i människo kroppen... Jag har inte magi boken här men finns det inte någon effekt som gör en tyngre eller sätter fast en i marken? Geotropi typ? Så tänk dig att det finns något som heter nekromantisk drill... Så så här ligger det till: Ett gigantiskt oförstörbart tungt grotttroll skelett som är mästare i så gott som alla vapenfärdigheter är på väg mot dig... vad gör du?
Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"
 
Top